[Gelistirici] jira tartışması

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
9 Tem 2010 Cum 11:54:26 EEST

On Thursday 08 July 2010 19:47:11 Gürer Özen wrote:

> O zaman sağda solda staj listelerinde falan, biz ürün ezberlemiyoruz
> algoritma öğreniyoruz diye palavra sıkmayın. Ne demek "ruby'ye hakim olacak
> yeterlikte geliştirici yok" lan? Fonksiyonel dil hiç mi bilmiyorsunuz. Tabi
> pat diye dilin herşeyini öğrenemezsiniz, ama mesela 1 hafta uğraşıp ona bir
> özellik ekleyemeyecek kişiler geliştiriciyim diye ortalıkta dolanmasın. Tek
> bir örnek vereyim, beğenmediğiniz stajyerlerden Barış 1 ayda Python, Qt ve
> Sane öğrenip bir scanner arayüzü yazabilmişti.

Benim stajyerler hakkında yazdığımdan böyle bir çıkarım yaptığına
inanamıyorum. Tamam bir gecede ruby öğreniriz. Sonraki bir gün de Ruby on
Rails. Daha sonraki gece de Redmine'ı inceler çözeriz. Sonra da istediğimiz
özellikleri ekleriz; kullanmaya başlarız. Peki, bir ay sonra yeni bir majör
sürümün alfa'sını çıkaracak küçük bir ekipten "production-ready" bir çözüm
mevcut olduğu halde bunu beklemek ne kadar mantıklı? Anlamak istemiyorsunuz;
ama ihtiyaçlarımızı giderecek bir çözüme _acilen_ ihtiyacımız var.

Ayrıca Barış ile ilgili cümlen son derece yanlış anlaşılmaya müsait. Üstelik,
hiç de hoş olmayan düşüncelere sevk edebilir insanları. Ozan'ın mail'inden
sonra daha açık bir şekilde yazmanı beklerdim.

> Öyle saçma argümanlar veriliyor ki bu projeye tüm inancımı yitirdim. Beni
> Pardus'la ilgili her türlü geliştirme sürecini bırakmış sayabilirsiniz.
> Madem anlaşılmıyor daha fazla da tartışmayacağım. Yolunuz açık olsun.

Biz Pardus'un daha iyiye gitmesi için düşündük taşındık. Kendimizce bazı
kararlar aldık. Kurum içi olsun kurum dışı olsun ihtiyaçlarımızı giderecek
bir araç aradık. Ve ortalıkta bu niteliklere sahip _sadece_ bir tane araç
bulduk. Alternatifi yoksa daha niye tartışalım? Gelecekteki alternatif
olabilecek Redmine'ın gelişmesi ve geliştirilmesi için uzun vadedeki
planlarımızı da açıkladık.

Diyelim ki büyük bir hata yaptık. Zamanında size söylemediğimiz için özür de
diledik diyelim. Şimdi ne olacak? Sonuçta bir araç kullanmamız gerekiyor.
Herhangi bir özgür proje işimizi görmüyor diye projelerimizin tümünden vaz mı
geçelim? Ne dememizi bekliyorsunuz? Mevcut kaynakları verimli kullanmaya
çalışmak hata mı?

Bizim aldığımız kararları beğenmiyor olabilirsiniz. Yapıcı eleştirilerde
bulunarak katkıda bulunabilirsiniz. Bu şekilde olduğu müddetçe bu süreçte yer
alanların iyi niyetinden şüphe etmem. Sonuçta Jira konusunda anlaşmış,
kullanmayı mantıklı bulmuş bir ekip var. Aksi düşüncede olan insanların
sayısı da ortada (yorum yazmayanlar zaten karardan memnun). Aynı düşüncede
değilsiniz diye tüm bunları saçma olarak nitelendirip hatta saygı sınırlarını
aşan ithamlarda bulunmanız hiç de kabul edilebilir değil.

Bir de her insan her konuda haklı olmayabilir. Kimi zaman yanlış düşünebilir.
Buradaki insanlara bunu hatırlatmak bile bana abes geliyor. "Falanca kişi
kızdıysa muhakkak bir yanlış vardır" gibi cümlelerin burada sarf ediliyor
olması gerçekten şaşırtıcı.