[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

selim ok selimok at gmail.com
7 Tem 2010 Çar 05:10:38 EEST

2010/7/7 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> Zaten gelen stajyerler de sular seller gibi Python bilerek gelip hemen
> proje
> geliştirmeye başlıyorlar. Herhalde ruby de biliyorlardır. Takıldıkları bir
> yer
> olursa bizim her biri Ruby ustası olan ekip üyelerimiz de yardımcı olur.
> Boş
> vaktimiz de çok zaten. Redmine gibi _basit_ bir projenin iyileştirilmesi
> gibi
> bir staj konusunun daha önce aklımıza gelmemiş olması büyük talihsizlik
> olmuş.
> [...]

Tüm argümanlar bitti cevap verilecek bu mu kaldi simdi yani :) Tamam bu
olmaz diyelim, ya digerleri?

Ben kendimce, Doruk'un sorguladigi noktalardan aklima gelenlere cevap
veriyim.

- Bir kere para verip yaptirma kismi, JIRA lisansi almaktan tuzluya
gelecektir. Paranin yurt ici yazilim sektörüne akacak olmasi ise fikrin
olumlu tarafi.

- Özgür olmayan bir yazilimin satin alinmasinin, savundugumuz felsefeye
aykiri olmasi konusunda ise söyleyecek sözü olan yoktur herhalde.

Iki de soru sorayim :)

- Redmine tüm ihtiyaclarimizi karsilamiyor olabilir, Pardus ilk
kullandigimizda her ihtiyacimizi karsiliyor muydu? Tek kriter ihtiyaclarin
karsilanmasi mi?

- Yükün büyük bir bölümü Tübitak'daki ekibin üzerinde, bu nedenle orada
alinan kararlara saygim var. Fakat gönüllü gelistiricilerin büyük bir bölümü
alinan karara karsi cikarsa, sonuc ne olur merak ediyorum?

Bu arada benim hala net bir kararim yok. Ama Doruk'un son yazdiklari
cercevesinde bu fikrin o kadar da iyi bir fikir olmadigina inanmaya
basladim.

Iyi calismalar,
Selim

--