[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
7 Tem 2010 Çar 01:00:33 EEST

06-07-2010 23:18, Doruk Fisek yazmış:
> Merhaba,
>
> Sun, 04 Jul 2010 19:27:15 +0300, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> Gelen tek somut "ihtiyaçlarımız bunlar" listesi bu olduğu için, bunun
> üzerinden yanıt yazıyorum.
>
> Yukarıda yazılanlarını hepsini Redmine yapabiliyor ve bir özgür yazılım.
>
> Kullanıldığı ölçüde de gelişecektedir, tıpkı her yazılım gibi. Semen'in
> yazdıklarından anladığım, Jira'ya bazı özellikler eklenmesi için de
> firmasıyla yazışıp uğraşıyorsunuz. İleride de bu tip geliştirme
> gereksinimleri olacaktır. Birinde özgür yazılıma, diğerinde ise
> [...]

Tamamen katılıyorum ve destekliyorum.

Türkiye'deki en geniş çaplı özgür yazılım projesi olan Pardus'un, bunca
yıl ve tecrübesinden sonra, özgür olmayan bir yazılımı kullanmayı tercih
etmesini, iyi kötü katı yapmış(beğenir, beğenmezsiniz) birisi olarak hiç
ama hiç içime sindiremiyorum.

Bunun gibi tavizlerin sonu gelmez. Bir gün, birisi, çıkar derse ki
"Intel C/C++ compiler" daha iyi kod üretiyor, gcc yerine onu kullanalım.
Bakın şu şu özellikler gcc de yok. Hadi gcc'yi sadece şu şu programlada
kullanalım..." denirse ne diyeceğiz?
"Hemen geçelim, ne duruyoruz!", mi diyeceğiz, yoksa "Intel C/C++
compiler özgür değil ki..." mi?

Herkesi tekrar aklı selim ile tekrar düşünmeye davet ediyorum. Pardus'un
geçmişine bakın. Uzun zaman sonra, tekrar geçmişe baktığımızda kara bir
leke görmeyelim.

Eleştirilerimiz pardus'a değer verdiğimizden ve daha iyi seviyeye
çıkarmak istediğimizdendir.