[Gelistirici] Pardus'un geliştirilmesinde özgür olmayan yazılımlar kullanılması

Suayip Ozmen ozmen at suayip.com
7 Tem 2010 Çar 00:30:29 EEST

Merhaba;

Geliştirici listesinin sessiz takipçilerinden biri olarak
bu konuda siz değerli geliştiricilerimizle fikirlerimi paylaşmak istiyorum.

Daha önce farklı projeler için Jira'yı kullandım, alternatif olmasa da
benzer yazılımlar da kullanma fırsatı buldum. Jira pek çok yönüyle
özgür alternatiflerine göre baskın olabilir. Ancak bu kararı verirken
bence çok daha geniş açıdan düşünmek gerekiyor.

Bizler, özgür yazılım geliştiricileri olarak farkında olmadan
yeni nesile, üniversite öğrencilerine ve belkide sektöre örnek oluyoruz.
Gelecekte Pardus projesi özgür yazılımlar için Türkiye de referans
gösterilecek.

Bu noktada alternatifleri her ne kadar birebir ihtiyaçlarımızla örtüşmese
bile
özgür olan yazılımları kullanmak için çaba sarfetmeliyiz. Doruk Beyin
ifade ettiği gibi Redmine veya istediğimiz değişiklikleri yaptırabileceğimiz
alternatif bir uygulamayı denememiz gerekir diye düşünüyorum.
Bildiğim kadarıyla henüz çok geç değil. Topluluğun tepkisini çekeceğinden,
gelecekte de arkamızdan bu projeye destek verecek kişilerin niye böyle
bir karar verdiğimizi sorgulayacağından hiç şüpheniz olmasın.