[Gelistirici] Pardus 2011

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
6 Tem 2010 Sal 16:02:30 EEST

Merhaba,

Tue, 6 Jul 2010 15:31:44 +0300, Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> :

> "Gerçek bir çoklu depo desteği" ile tam olarak ne gibi beklentilerin
> kastedildiğini belirlememiz gerekiyor. Ya da hangi sorunların mevcut
> olduğuna bakmak lazım.
Pisi'nin çoklu depo desteği, eklenen depoların hepsinin "tek elden",
birbiriyle uyum halinde yönetileceği varsayımıyla çalışıyor.

Daha önce de konuşulan iki farklı depoda aynı yazılım bulunmayacağı
(Ekin'in söylediği sorunu da beraberinde getiren), bir deponun
"obsolete" yazarak attığı bir paketin diğer depoda bulunmayacağını
düşünüyor.

Aynı şekilde bir sistemi incelediğinde, bir paketin hangi depodan
kurulmuş olduğu bilgisine ulaşamıyorsun. Sistem sorunlarını analiz
etmek ve çözmek için yine basit ama gerekli bir bilgi. "Paketi hangi
depodan kurduysam, o depodan güncelle" diyebilmek için de.

Bunları (ve belki daha fazlasını) Ocak'ta bu listede konuşmuştuk,
thread başı aşağıdaki mesajdı:

http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2010-January/022501.html

Yazılanları tek tek tekrar dile getirmeye gerek var mı? Çözüm önerileri
de konuşulmuştu.

> 2011'de böyle bir destek için ümitli değilim açıkçası. 2012'ye
> olabilir belki. TODO listesini daha fazla kalabalıklaştırıp 2011'i
> riske atmak istemiyorum.
Gökçen'in 2011 için hedeflenen değişiklikler mesajında Pisi'ye ilişkin
ayrıca dile getirilecek büyüklükte(?) bir değişiklik göremedim (genelde
değişiklikler paket yöneticisine yönelik).

Bu kadar temel sorunlar, Pardus'u kullanarak üretmek isteyen insanların,
toplulukların, kurumların önünü tıkıyor. Pardus üzerinde kendi
çalışmalarını rahatça yapabilmelerinin yolu, kendi paketlerini ve
depolarını yapabilmekten geçiyor. Bunun için de düzgün çalışan bir
çoklu depo desteği gerekiyor.

TODO listesinde küçük sürüm değişiklikleriyle yapılamayıp, büyük sürüm
atlamasını bekleyen ne değişiklikler var bilmiyorum ama belki önceliği
daha düşük olabileceklerden biriyle yere değiştirmek mümkün olabilir.

Ama seçim sizin elbette.

                   Doruk