[Gelistirici] Bugzilla

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
27 Oca 2010 Çar 19:48:55 EET

Merhaba,

Wed, 27 Jan 2010 19:32:05 +0200, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> Ürün grupları <-> bileşen sorumluları ataması olacak. Dediğin gibi
> ana başlıklar yok ancak şimdi bugzilla 3.4'ü kurcalarken gördüm
> classification diye yeni bir yapı gelmiş.
> Classification kapsar Product kapsar Component ilişkisi var. Örneğin:
Bence baslik duzenlemesi icin Bugzilla 3.4'u beklemeyelim, hemen simdi
yapalim.

Bugzilla yönetim araçlarını hic kullanmadim ama elle ürün/bileşen
tanımlamak mumkun olsa gerek.

> (O değil de kalanlar -> Ozan fenaymış :))
Ben demiyorum, paketler diyor :)

> Bu çok meşakkatli bir şey. Kim yapacak bu işi? Bu sefer bu insanların
> üzerinde her hata ön kontrol/onaylama için bekleyecek. En azından
> dediklerimizi yaparsak insanları doğru hata raporlamaya kanalize
> etmiş oluruz. Çöp toplama işi en aza indirilmiş olur. Diğer
> projelerin bugzillalarinda böyle bir mekanizmayla hiç karşılaşmadım.
İstatistikleri bilmiyorum ama günde 10-15 taneden fazla yeni hata
girişi olduğunu sanmıyorum. Her gün e-posta okuyabilen birkaç kişi ile
altından kalkılabilir diye düşünüyorum.

Zaten hata takip sisteminde çoğu zaman çok hızlı hata çözülmüyor, biraz
daha gecikmenin çok büyük bir problem yaratacağını düşünmüyorum.

Diger projelerde buna gerek kalmadan Bugzilla temiz kalabiliyorsa; hata
takip sisteminin cizgileri daha kalin ciziliyor, gelistiriciler
hatalarla ilgileniyorlar; senin, benim, Selim, Turker gibi insanlar da
aradan kacanlari temizliyorlar demektir (su anda oldugu gibi).

Ancak burada anahtar, görev alanlarının net belirlenmesi (ki doğru
kişilere atanabilsin hatalar); sadece birkaç kişinin değil herkesin
görev aldıkları konuları hatalarıyla sevmesi ve sahip çıkması.

                   Doruk