[Gelistirici] Bugzilla

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
27 Oca 2010 Çar 19:32:05 EET

Doruk Fisek wrote:
> Wed, 27 Jan 2010 14:11:45 +0100, selim ok <selimok at gmail.com> :

> "Genel" bileşeninin yanına "Lütfen hata girerken "Paketler" bölümünde
> ilgili yazılımı seçiniz. Bileşen seçmediğiniz hata raporlarınız doğru
> geliştiriciye atanmadığından, çözümü de gecikebilir." diye not
> düşebiliriz. Ben tembelce "Genel" bileşeni seçilmiş hataların
> bileşenini düzeltirken öyle yazıyorum.

Benim dediklerim + senin aşağıda dediklerin hayata geçerse gerçekten gerek kalmayacak buna.
Arayüzü kirletmeye gerek yok her şeyin doğru ve düzgün bir çözümü var.

> "Genel" bileşenine hata yığılmasına neden olan, genel olarak
> Bugzilla'yı da kullanımı zor hale getiren ortada birkac problem var
> (kendimce önem sırasına göre yazdım):
>
> 1) Kökte yer alacak "Donanım" ve "KDE" ana basliklarina gereksinim var.
> İnsanlar ne seçeceklerini haklı olarak bilemiyorlar. Bazen ben bile
> düzeltirken bilemiyorum. Üstelik ürün grupları KDE -> Gökçen, ekran
> kartları -> Fatih, kameralar -> Onur, kalanlar -> Ozan şeklinde kabaca
> (Onur'un üzerinde bir-iki tür daha olabilir emin değilim) belli ve aynı
> kişilerin elinde aslında.

Ürün grupları <-> bileşen sorumluları ataması olacak. Dediğin gibi ana başlıklar yok ancak
şimdi bugzilla 3.4'ü kurcalarken gördüm classification diye yeni bir yapı gelmiş.

Classification kapsar Product kapsar Component ilişkisi var. Örneğin:

Classification -> Client Software
  Product -> Firefox
    Component -> Bookmarks & History

gibi.

(O değil de kalanlar -> Ozan fenaymış :))

> 2) Paket sahiplerinin doğru olması gerekiyor. Şu anda hala projeden
> ayrılmış ya da askere gitmiş insanlara hata atanıyor bu nedenle. Paket
> sahipliğinin önemli olduğunun, "bakıcısız" işaretlemenin de önemli
> olduğunun defalarca altını çizdim. Artık sıkıldım açıkçası çünkü
> anlaşılan. Gökmen (Göksel) 5 ay askere gitti/geldi, hala üzerinde birçok
> önemli paket var. Aynısı profesyonel görevinden ayrılan (ve artık
> eskisi kadar vakit ayır(a)mayan) geliştiriciler için de geçerli.

+1

> 3) Geliştiricilerin üzerlerine atanan hatalarla ilgilenmesi gerekiyor.
> Üzerine atanmış 100+ hata olan ama çoğuna tek satır yorum dahi yazmamış
> olan geliştiriciler var (istiyorsanız isim de verebilirim). İnsanlara ya
> hata raporlayın demeyelim, ya da hatalarına en azından bir yanıt yazma
> özenini gösterelim.

Bazen hatayı 1 ay sonra gördüğüm oluyor çünkü hata atıyorum YALI->Grafik arayüz'e atanmış.
Bir de dediğin gibi bazı geliştiriciler katiyetle yorum yazmıyorlar ve hatalarına bakmıyorlar
Whining'i açıp cronjob ile e-posta kutularını 3 günde bir kirletmekten başka bir çözüm göremiyorum ben
maalesef.

> 4) Pisi, Comar, Grafik basliklarinin "kök"te olmamasi gerekiyor. Her
> paketle ilgili soruna pisi secilebiliyor. Grafik özellikle çok
> yanıltıcı bir başlık.

+1. Evet işlevsel bir altyapı olursa örneğin Açılış sorunları

grub
mudur
comar
mkinitramfs
gfxboot
sysvinit

vs.

gibi bir demeti doğrudan kapsamış olacak.

> Türker'e katılıyorum, daha önce de birkaç kez dile getirilen "ön
> kontrol/onaylama" tampon sistemi gerekli diye düşünüyorum.

Bu çok meşakkatli bir şey. Kim yapacak bu işi? Bu sefer bu insanların üzerinde her hata
ön kontrol/onaylama için bekleyecek. En azından dediklerimizi yaparsak insanları doğru
hata raporlamaya kanalize etmiş oluruz. Çöp toplama işi en aza indirilmiş olur.
Diğer projelerin bugzillalarinda böyle bir mekanizmayla hiç karşılaşmadım.

> Bunlara üşenip, "Genel"i çöpe atmaya çalışmak bence acayip. Ozan,
> birkaç kez söyledim, sana atanmasın "Genel" bileşeni,
> admins at pardus.org.tr 'ye atansın. Gerçekten anlamsız sana atanması.

Dediğim gibi tekrar açtım, bir an galeyana gelip kapatmıştım gün içinde. Ama bir gün
çöpe gidecek o ürün. O gün güneş daha parlak, bugzilla daha aydınlık olacak

:)