[Gelistirici] Bugzilla

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
27 Oca 2010 Çar 19:18:51 EET

Wed, 27 Jan 2010 14:11:45 +0100, selim ok <selimok at gmail.com> :

> Daha onceden de konusmustuk sanirim, Genel bileseni kaldirdigimizda
> kullanicilar kafalarina gore bir ürün seciyorlar. Bu da bizim icin
> ayni sekilde buyuk bir problem. Genel altinda hic olmazsa daha derli
> toplu oluyor.
Katiliyorum.

"Genel" bileşeninin yanına "Lütfen hata girerken "Paketler" bölümünde
ilgili yazılımı seçiniz. Bileşen seçmediğiniz hata raporlarınız doğru
geliştiriciye atanmadığından, çözümü de gecikebilir." diye not
düşebiliriz. Ben tembelce "Genel" bileşeni seçilmiş hataların
bileşenini düzeltirken öyle yazıyorum.

"Genel" bileşenine hata yığılmasına neden olan, genel olarak
Bugzilla'yı da kullanımı zor hale getiren ortada birkac problem var
(kendimce önem sırasına göre yazdım):

1) Kökte yer alacak "Donanım" ve "KDE" ana basliklarina gereksinim var.
İnsanlar ne seçeceklerini haklı olarak bilemiyorlar. Bazen ben bile
düzeltirken bilemiyorum. Üstelik ürün grupları KDE -> Gökçen, ekran
kartları -> Fatih, kameralar -> Onur, kalanlar -> Ozan şeklinde kabaca
(Onur'un üzerinde bir-iki tür daha olabilir emin değilim) belli ve aynı
kişilerin elinde aslında.

2) Paket sahiplerinin doğru olması gerekiyor. Şu anda hala projeden
ayrılmış ya da askere gitmiş insanlara hata atanıyor bu nedenle. Paket
sahipliğinin önemli olduğunun, "bakıcısız" işaretlemenin de önemli
olduğunun defalarca altını çizdim. Artık sıkıldım açıkçası çünkü
anlaşılan. Gökmen (Göksel) 5 ay askere gitti/geldi, hala üzerinde birçok
önemli paket var. Aynısı profesyonel görevinden ayrılan (ve artık
eskisi kadar vakit ayır(a)mayan) geliştiriciler için de geçerli.

3) Geliştiricilerin üzerlerine atanan hatalarla ilgilenmesi gerekiyor.
Üzerine atanmış 100+ hata olan ama çoğuna tek satır yorum dahi yazmamış
olan geliştiriciler var (istiyorsanız isim de verebilirim). İnsanlara ya
hata raporlayın demeyelim, ya da hatalarına en azından bir yanıt yazma
özenini gösterelim.

4) Pisi, Comar, Grafik basliklarinin "kök"te olmamasi gerekiyor. Her
paketle ilgili soruna pisi secilebiliyor. Grafik özellikle çok
yanıltıcı bir başlık.

Türker'e katılıyorum, daha önce de birkaç kez dile getirilen "ön
kontrol/onaylama" tampon sistemi gerekli diye düşünüyorum.

Bunlara üşenip, "Genel"i çöpe atmaya çalışmak bence acayip. Ozan,
birkaç kez söyledim, sana atanmasın "Genel" bileşeni,
admins at pardus.org.tr 'ye atansın. Gerçekten anlamsız sana atanması.

                   Doruk