[Gelistirici] Bugzilla

selim ok selimok at gmail.com
27 Oca 2010 Çar 19:30:59 EET

2010/1/27 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> [...]
> göre seçtiği bir ürün haline
> geldi maalesef. Bunda bizim de suçumuz var çünkü bir kullanıcı ses sorunu
> yaşadığında
> alsa-driver'ı seçeceğini bilmek zorunda değil paket olarak. Hatta şu an
>
> alsa-driver
> module-alsa-driver
> module-pae-alsa-driver
>
> olarak 3 seçenek mevcut.
>
> Genel'i tekrar hatalara açtım, şu anda 0 hata mevcut. Ben toparlamaktan
> sıkıldım, genel ürününe bir hata
> atandığını gördüğünüzde yardımcı olmak adına ilgili bileşene atarsanız

Kac zamandir ufak tefek degisiklikler ve onerilerle bir sekilde iyilesmesine
yardimci olmaya calisiyorum hata kayit sistemimizin. Genelde bu yapilanlar
cok ufak seylerde arti deger katmadi. Bu nedenle bu girisimini sonuna kadar
destekliyorum. Kesinlikle daha anlasilir ve daha pratik bir hata kayit
sistemine ihtiyacimiz var.

Benim karsi ciktigim tek sey, henuz cozume gitmeden, hali hazirdaki bir
iyilestirmeyi kaldiriyoruz, kendimize celme takiyoruz. Neyse ki simdilik
geri gelmis :)

> [...]
>  Dizüstü
> Çeviri sorunları
> Dağıtım yönetim araçları
>  Buildfarm
>  pardusman
>  vs.
>
> İçerlek yazılanlar bugzilla terminolojisindeki bileşenler olacaklar.
> Tepedekiler ise ürün. Ayrıca paketler ürünü de
> yaşamaya devam edecek. Ancak yeni hata girerken opsiyonel olarak kullanıcı
> gerçekten ataması gereken paketi biliyorsa
> seçecek, yoksa yukarıdaki kategorilere yönelecek (ya da hem yukardan
> sorununu seçebilir hem de paket verebilir)

Su anda girdigin liste tam liste mi yoksa bu liste uzerinde daha sonra
detayli olarak konusacak miyiz?

> Her grup için gönderilmesi beklenen bir grup komut çıktısı var. Hali
> hazirda trunk'ta bu bilgileri toparlayan bir python
> uygulaması var. Nasıl yapılabilir bilmiyorum ama launchpad'de örneğin daha
> hata ilk gönderildiğinde bir yığın (8-10) tane
> txt dosyası da eklenmiş oluyor hataya. Bunu kotarabilirsek çok güzel olur.

Bunu kullaniciya bir tavsiye metni seklinde mi yansitacagiz, yoksa bir
zorunluluk seklinde mi ? Otomatize edilebilir bir sey degil sonucta.
Kullanici tarafinda bir hata bildirim uygulamamiz olsaydi belki daha kolay
olurdu bu :)

> Bileşen sorumluları kapsamında bu gruplara hata girildiğinde CC'lenecek ve
> atanacak insanlar belli olacak.

Gecenlerde bahsettigim sorumluluk listesi olusturuldugu ve guncel tutuldugu
surece bunlarin bugzilla'daki karsiliklarini duzenlemek cok zor olmayacak
ben bile haftada bir kontrol edip degisiklik yapabilirim bunca isimin
arasinda :) Sorumluluk listesi konusunda gelismeleri bekliyorum.

> Hata girilirken mozilla'da olduğu gibi beklenen sonuç, karşılaşılan sonuç,
> tekrarlamak için yapılacak adımlar gibi
> özellikler kullanılmalı.

Her hata girdisinde olmasa da bazilarinda fayda saglayacagi kesin.
Kullaniciyi da yonlendiriyor bir sekilde o yuzden buna da sicak bakiyorum.

> Mümkünse DB modifiye edilip ürün/bileşen bilgileri çift dil olarak DB'ye
> girilip tarayıcı diline göre gösterilmeli. Böylece şu anki
> Türkçe/İngilizce karışık görünümden kurtulabiliriz. Ayrıca birer paragraf
> olarak her ürün için bir açıklama yazabiliriz. Çok zor olacağını
> sanmıyorum belli başlı tablolara _tr suffixiyle yeni fieldlar ekleyip
> bugzilla kodunda bir kaç yerde ufak değişikliklerle halledilebilir.

Bu fikir ise pek surdurulebilir gelmedi bana. Her guncellemede tekrar
yapilmasi gerekecek ve arama vs islemleri de dahil bir cok yan etkisi
olabilecek bir durum. Atilan tas urkutulen kusa degmez gibi geliyor. Su anki
Turkce/Ingilizce metinlerin o kadar da kafa karistirdigini dusunmuyorum. Bu
degisikliklere gelinceye kadar yapilmasi gereken daha onemli isler var gibi,
mesela son asamaya gelmis ama bir turlu ortaya cikmamis hata bildirim
uygulamasi.

> Whining özelliği devreye alınıp NEW state'indeki hata sahiplerine periyodik
> olarak e-posta gönderilebilir böylece insanlar bazı hataları
> unutmaz.

Daha once de konustuk, acilsin efenim. Kim acabiliyorsa acsin, yetkim yok
olsa acicam :P

> Dediğim gibi Genel ürününe benden kocaman bir NACK ama geçici bir süre için
> tekrar devrede.

Bana kalsa bence de NACK ama, dedigim gibi simdi ACK sonra NACK. :P

> Görüşürüz :)

:)

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/