[Gelistirici] Bugzilla

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
27 Oca 2010 Çar 18:52:47 EET

selim ok wrote:

> Kullanmamiz lazim da, kullanana kadar Genel ürünün kaldirilmasinda fayda
> gormuyorum.
> Bu bahsettigin bilesenleri ekledik mi?

Hayır henüz değil.

> Daha onceden de konusmustuk sanirim, Genel bileseni kaldirdigimizda
> kullanicilar kafalarina gore bir ürün seciyorlar. Bu da bizim icin ayni
> sekilde buyuk bir problem. Genel altinda hic olmazsa daha derli toplu
> oluyor.

Kesinlikle katılmıyorum. Genel bileşeni zaten kullanıcıların kafalarına göre seçtiği bir ürün haline
geldi maalesef. Bunda bizim de suçumuz var çünkü bir kullanıcı ses sorunu yaşadığında
alsa-driver'ı seçeceğini bilmek zorunda değil paket olarak. Hatta şu an

alsa-driver
module-alsa-driver
module-pae-alsa-driver

olarak 3 seçenek mevcut.

Genel'i tekrar hatalara açtım, şu anda 0 hata mevcut. Ben toparlamaktan sıkıldım, genel ürününe bir hata
atandığını gördüğünüzde yardımcı olmak adına ilgili bileşene atarsanız sevinirim.

Umarım yakın zamanda, 1 ay içinde, işlev odaklı bir yeni hata girişi sayfasına kavuşuruz. Esin kaynağımız
bugzilla.mozilla.org, oradaki yapıyı kurarsak hem hata kaliteleri hem de çöpçülük görevimiz azalacak.

Kullanıcı için gereksiz olan her şeyi gizlemeliyiz yeni hata bildirim ekranında. Ayrıca mozilla'nın yaptığı gibi
göze hitap eden ve işlevsel gruplara ayrılmış bir hata ekranı olmalı:

Kurulum sorunları
Açılış sorunları
Çalışan CD sorunları
Donanım sorunları
  Ses
  Kamera
  Yazıcı
  Tarayıcı
  İşlemci
  Dizüstü
  Ağ
  vs.
Çeviri sorunları
Dağıtım yönetim araçları
  Buildfarm
  pardusman
  vs.

İçerlek yazılanlar bugzilla terminolojisindeki bileşenler olacaklar. Tepedekiler ise ürün. Ayrıca paketler ürünü de
yaşamaya devam edecek. Ancak yeni hata girerken opsiyonel olarak kullanıcı gerçekten ataması gereken paketi biliyorsa
seçecek, yoksa yukarıdaki kategorilere yönelecek (ya da hem yukardan sorununu seçebilir hem de paket verebilir)

Her grup için gönderilmesi beklenen bir grup komut çıktısı var. Hali hazirda trunk'ta bu bilgileri toparlayan bir python
uygulaması var. Nasıl yapılabilir bilmiyorum ama launchpad'de örneğin daha hata ilk gönderildiğinde bir yığın (8-10) tane
txt dosyası da eklenmiş oluyor hataya. Bunu kotarabilirsek çok güzel olur.

Bileşen sorumluları kapsamında bu gruplara hata girildiğinde CC'lenecek ve atanacak insanlar belli olacak.

Hata girilirken mozilla'da olduğu gibi beklenen sonuç, karşılaşılan sonuç, tekrarlamak için yapılacak adımlar gibi
özellikler kullanılmalı.

Mümkünse DB modifiye edilip ürün/bileşen bilgileri çift dil olarak DB'ye girilip tarayıcı diline göre gösterilmeli. Böylece şu anki
Türkçe/İngilizce karışık görünümden kurtulabiliriz. Ayrıca birer paragraf olarak her ürün için bir açıklama yazabiliriz. Çok zor olacağını
sanmıyorum belli başlı tablolara _tr suffixiyle yeni fieldlar ekleyip bugzilla kodunda bir kaç yerde ufak değişikliklerle halledilebilir.

Whining özelliği devreye alınıp NEW state'indeki hata sahiplerine periyodik olarak e-posta gönderilebilir böylece insanlar bazı hataları
unutmaz.

Dediğim gibi Genel ürününe benden kocaman bir NACK ama geçici bir süre için tekrar devrede.

Görüşürüz :)