[Gelistirici] Belge açılımı

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
8 Şub 2010 Pzt 00:59:29 EET

Merhaba,

Mon, 08 Feb 2010 00:45:21 +0200, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> Onur ne düşündüğünü cevaplar o ayrı da ben de İngilizce'ye neden bu
> kadar karşı olunduğunu çok merak ediyorum. Evet herkes İngilizce
> bilmek durumunda değil, doğrudur ancak *en azından* okuduğunu
> anlayacak kadar bile ingilizce bilmeyen bir katkıcının
> bir ./configure çıktısındaki uyarının sebebini nasıl bulup da
> çözeceğini söyleyebilir misin?
Biraz soylediklerimi saptirdigini dusunuyorum, ben Ingilizce'ye karsi
cikmiyorum; Turkiye'de (bir kamu kurumu onculugunde) yapilan bir
calismada Ingilizce'nin oncelikli dil olarak kullanilmasina karsi
cikiyorum.

Hala degismedigini umuyorum; Pardus'un oncelikli dili Turkce cunku
birincil hedef kitlesi/sorumlulugu Turkiye ve bu ulkede yasayan
insanlar.

Projenin ilk donemlerini de takip eden (ya da arsivleri okuyan)
arkadaslar bilecektir, o donemde sadece Turkce yazilan belgelerin / web
sayfalarinin Ingilizce'lerinin de olmasinin gerekliligini sık sık
listede gundeme getirmis, takipcisi olmus, hatta ilk Ingilizce web
sayfalarinin olusmasina onayak olan u18a-en calismasinda karinca
kararinca gorev almistim.

Cunku daha once de dile getirdigim gibi Pardus'un disari acilabilmesi
icin Ingilizce gereklidir, evet.

Ama Turkce pahasina degil. 20 kisilik bir ekibin iki dilden sadece
birinde yazmaya gucu yetiyorsa da (nasil olduguna aklim ermiyor, ceviri
gorevi icin bir kisi dahi ayrilamaz mi), o dil Turkce olmalidir.

                   Doruk