[Gelistirici] Comar model ve bacaklarının ayrı bir paket ile sunulması

Serdar Dalgıç serdar at pardus.org.tr
21 Ara 2010 Sal 11:03:55 EET

On Tue, 21 Dec 2010 10:47:26 +0200
Gökmen Göksel <gokmen at pardus.org.tr> wrote:

> Salı 21 Aralık 2010 günü (saat 10:30:37) Bahadır Kandemir şunları
> yazmıştı:

> Grub paketinin daha az release edilmesini sağlayacak.

> Bahadır, söylediklerimi farklı bir şekilde lanse etmenden bıktım; "az
> paket güncellensin" demedim; asıl işi başka olan bir paket (grub
> paketi örneğin) az güncellensin dedim.

Bu konuda Gökmen'i destekliyorum ben de. Olay paket güncellemesinin
az/çok yapılmasından ziyade belli bir işi yapan paketin ayrılması. Grub
paketi örneğinde grub'ı kullanan COMAR bacağının ayrı bir paket olması
fayda sağlayacaktır. Grub'da herhangi bir şey değişmezken grub'ı
kullanan betikteki değişikliklerin grub'a güncelleme olarak yansıması
güzel bir yaklaşım değil.

Model ve policy'lerin ise Gökçen'in dediği gibi comar paketinden
dağıtılmasının uygun olduğunu düşünüyorum. Model ve policy'lerde
yapılacak değişiklikler COMAR altyapısı ve COMAR'ı ilgilendiriyor;
geliştirilmelerinin COMAR içinde yapılmaları daha akla yatkın geliyor.

Ama bu modelleri kullanan bacakların ilgili programlardan ayrılması,
GRUB-COMAR v.b. gibi farklı bir paket olması avantajlı olacaktır.

--
- Serdar Dalgic
TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux