[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
21 Ara 2010 Sal 08:21:53 EET

20 Aralık 2010 Pazartesi 12:03:30 tarihinde Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> Olmadı deyip atmamak için açık yazılım dünyasındaki teknik gidişatı
> yakından takip ederek sürece katılıp bu alanlarda yönledirici hale
> gelmemiz lazım. Sadece kendimizi düşüneceğimiz yere RedHat gibi
> başkalarının da faydalanacağı projeler üretsek herkes kazanır. Bu projenin
> sorunu bu bence.

Hayır, bence bu projenin sorunu bu değil. Konuyu biraz dağıtacak ama, daha
önce iç toplantılarımızda söylediğimi tekrarlamak ihtiyacı duyuyorum:
"Linux'un kimi çözümleri yanlış, hatta pek çoğu son kullanıcı için
tasarlanmamış" diye girdiğimiz yolda "en iyi akıl bizim aklımız" mantığı ile
tasarlanan ve geliştirilen Pardus teknolojileri, düzgün görsel sunum ile
birleşince 5 yıldır sürekli "pek kullanışlı ve kolay bir dağıtım" diye özgüler
alan bir ürün çıktı ortaya.

Teknolojilerin sürdürülebilirliği, alternatifleri ile rekabet edebilirliği
farklı düzeyde farklı bir konu. Ama *doğru sorulara* *doğru* yanıtlar
oldukları konusunda benim bir şüphem yok. NM'nin (kısmen) bırakılması pratik
durumun bizi mecbur kıldığı bir sonuçtu, ama kullanışlılık açısından yerini
alan ürünlerden daha iyi olduğuna kalıbımı basarım.

Kaynaklarımızın daha genişlediği, teknoloji geliştirme bazı konulara daha
fazla zaman ve işgücü ayırabileceğimiz 10'lu yıllarda başlangıç felsefemizi
terkedip "Linux treni"nin ardına takılmanın doğru bir karar olmadığını
düşünüyorum.

Sanırım 2011 yılı içerisinde ve Pardus 2012'ye giderken PTK ve benzer
organlarımız ile sıkça tartışacağımız en ateşli konulardan biri Pardus
teknolojilerinin akıbeti olacak...

ET