[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
20 Ara 2010 Pzt 12:03:30 EET

On Monday 20 December 2010 11:41:15 Bahadır Kandemir wrote:
> 20 Aralık 2010 Pazartesi günü (saat 11:22:01) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
>
> Sürüm çıkarma adımlarını minimuma indirmek gerek, doğru. Ama DBus+Polkit
> böyle olmasını gerektiriyor.
>
> API kırınca RevDepUpdate yazmaktan sıkıldığımız bir gün de PiSi'den
> vazgeçecek miyiz?

Sorun sıkılıyor olmam değil. RevDepUpdate system.base paketlerinde işe
yaramıyor. Çomar modellerini kullanan tüm uygulamalara comar bağımlılığı
yazmamız gerekiyor işe yaraması için.

> Kendi NM'mizi attık, sabit IP kullanamadığımız bir NM'miz var; herkese
> manager'larımızı kullanabilsin diyoruz ama KDE bağımlı KAuth'a yöneliyoruz;
> PackageKit'e geçecekken vazgeçiyoruz...
>
> Olmadı deyip atmaktan ne zaman vazgeçeceğiz?

Sabit IP alamama sorunu düzeltilebilir; ama 3G desteği veren, yüzlerce modeme
destek veren bir NM yazamayız. Elimize geçmesi neredeyse imkansız donanımlar
için backend yazıp test et(tir)menin de elimizdeki imkanlarla mümkün olduğunu
düşünmüyorum. Bir 3G modem almak için verdiğimiz uğraşlar bile bana komik
geliyor.

PackageKit işi hala planlarımız arasında; ama 2011 için değil. Ondan önce
düzeltmemiz gereken birçok şey var. Yoksa Packagekit pisi backend'ine girişmek
için git deposuna erişim hakkı da aldım; fakat mevcut pisi api'si ile bazı
şeyleri yapmak çok zor.

Olmadı deyip atmamak için açık yazılım dünyasındaki teknik gidişatı yakından
takip ederek sürece katılıp bu alanlarda yönledirici hale gelmemiz lazım.
Sadece kendimizi düşüneceğimiz yere RedHat gibi başkalarının da faydalanacağı
projeler üretsek herkes kazanır. Bu projenin sorunu bu bence.