[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
21 Ara 2010 Sal 08:37:14 EET

Salı 21 Aralık 2010 günü (saat 08:21:53) Erkan Tekman şunları yazmıştı:
> 20 Aralık 2010 Pazartesi 12:03:30 tarihinde Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
>
> Hayır, bence bu projenin sorunu bu değil. Konuyu biraz dağıtacak ama, daha
> önce iç toplantılarımızda söylediğimi tekrarlamak ihtiyacı duyuyorum:
> "Linux'un kimi çözümleri yanlış, hatta pek çoğu son kullanıcı için
> tasarlanmamış" diye girdiğimiz yolda "en iyi akıl bizim aklımız" mantığı
> ile tasarlanan ve geliştirilen Pardus teknolojileri, düzgün görsel sunum
> ile birleşince 5 yıldır sürekli "pek kullanışlı ve kolay bir dağıtım" diye
> özgüler alan bir ürün çıktı ortaya.
Bu ürünlerin kabul görmesindeki en büyük sebebin backendlerden ziyade
arayüzler ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Yani arkaplanda neler
gerçekleştiğinin son kullanıcının pek farkında olduğu birşey olmadığı
kanaatindeyim.

> Teknolojilerin sürdürülebilirliği, alternatifleri ile rekabet edebilirliği
> farklı düzeyde farklı bir konu. Ama *doğru sorulara* *doğru* yanıtlar
> oldukları konusunda benim bir şüphem yok. NM'nin (kısmen) bırakılması
> pratik durumun bizi mecbur kıldığı bir sonuçtu, ama kullanışlılık
> açısından yerini alan ürünlerden daha iyi olduğuna kalıbımı basarım.
Yukarıda dediğim gibi, şu andaki NetworkManager backendinin arayüzünü
bizimkisi gibi adam ettiğimizde o da kabul edilebilir bir ürün olacak.

> Kaynaklarımızın daha genişlediği, teknoloji geliştirme bazı konulara daha
> fazla zaman ve işgücü ayırabileceğimiz 10'lu yıllarda başlangıç felsefemizi
> terkedip "Linux treni"nin ardına takılmanın doğru bir karar olmadığını
> düşünüyorum.
Teknolojilerimizi diğer özgür yazılımlar için de kullanılabilir kılmanın
"Linux treni" nin ardına takılmak diye görmüyorum ben, biz yine
teknolojilerimizi geliştirelim; yanlış gördüğümüzü gerekirse yeniden yazalım
ama bunu diğer insanların da faydalanabileceği şekilde yazalım; Fatih'te
bundan bahsediyor sanırım.

--
Gökmen Göksel