[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
20 Ara 2010 Pzt 14:08:42 EET

20 Aralık 2010 Pazartesi günü (saat 13:35:56) Gökmen Göksel şunları yazmıştı:

> Neden ?

API tanımını ve API'yi sağlayacak kodu, API yazarlarından birinin tekeline
vermiş oluyorsun bu durumda.

> Bu yukarıdaki şema abstraction değil mi ?

Kötü bir abstraction. Model ve kod ayrı olmalı.

> Fatih'in daha önce verdiği bir örneği de tekrar hatırlatayım yeri gelmişken
> (aman yine başta söylediğin argüman bu değildi deme, bu önceki dediklerime
> ek bir örnek, öncekiler hala geçerli):
>
> X firması yetki işlemleri gerektiren bir comar bacağı tasarladı ve kendi
> paketini yaptı, fakat durun büyük bir sorun var; adam comar'a model olarak
> kendi geliştirdiği bacağı nasıl ekleyecek ? Hemen Bahadır'ı bulacak, binbir
> dil döküp ikna edecek ve Pardus'un system.base bileşeni paketi comar
> paketine X firmasının model.xml'i girecek.

Hayır, bunu daha önce de söyledim. Bizim modellerle çakışmayan bir API
tasarımı yapıp /var/db/comar3/models/ altına koymak yeterli.