[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
20 Ara 2010 Pzt 16:21:53 EET

Pazartesi 20 Aralık 2010 günü (saat 14:08:42) Bahadır Kandemir şunları
yazmıştı:
> API tanımını ve API'yi sağlayacak kodu, API yazarlarından birinin tekeline
> vermiş oluyorsun bu durumda.
Şu anda ne yazılıp ne yazılmayacağı kimin elinde ? Yine API yazarlarının
elinde değil mi ? Model.xml'i de kendileri hazırlayıp koymuyorlar mı ? Sen
sadece onları comar paketine dahil etmiyor musun ? Sen sadece kontrol ederken
modeli kontrol etmiyor musun ?

Model standartını belirledikten sonra bu şartlara uymayan modelleri depoya
almazsın olur biter. Tüm sorumluluğun tek bir kişide olması süreçleri
uzatıyor.

Sanki milyonlarca geliştiricimiz var da sen bunların kotrol dışına çıkacağında
ısrarcı oluyorsun. Bu hale bile getirsek 1 bilemedin 2 kişi daha dahil olacak
koda.

Bu kadar önemli, yapılması imkansız gibi gözüken ne hala anlamış değilim.

> Kötü bir abstraction. Model ve kod ayrı olmalı.
Model ve kod ayrı zaten, sadece aynı paket ile geliyorlar.

Bu saatten sonra başka birşey yazmayı düşünmüyorum ve şu anda konuşmayan tüm
geliştirici arkadaşların bu konuda sorumlu olduğunu ve tartışmaya katılmaları
gerektiğini düşünüyorum.

Saygılarımla,
--
Gökmen Göksel