[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
20 Ara 2010 Pzt 13:35:56 EET

Pazartesi 20 Aralık 2010 günü (saat 13:21:02) Bahadır Kandemir şunları
yazmıştı:
> Eninde sonunda bir paket release edilecek sonunda?
Evet ama bunu sen release etmek zorunda kalmayacaksın. O bacağı geliştiren
kişi de sana bağlı olmak zorunda kalmayacak.

> Ayrıntıları Onur söylesin, paketin bakıcısı o. GRUB'da sadece COMAR backend
> güncellemesi var diyelim, delta pakete dosya girmez bu durumda, sadece
> ÇOMAR betiği girer. PostInstall'da bir sorun yoksa zaten bu problem
> yaratmaz, eğer benim hatırladığım gibi postInstall sorunu ise GRUB yazma
> hatası oluşur.
>
> Yine de çözülmesi gereken bir problem olduğu gerçeğini değiştirmiyor bu.
> ÇOMAR'ın betik dağıtım politikasını bir pakete bakarak değiştirmemeliyiz.
Her bacak/model için geçerli olabilecek bir durum bu, Boot.Loader sadece bir
örnek.

> ?
Bu listedeki insanlar senin daha önce ne gibi hayal kırıklıkları yaşadığını
nereden bilecek onu kastediyordum.

> Model'i COMAR paketine ekleyip release etmek yerine ayrı 10 paket maintain
> etmenin teknik bir farkı yok, diğer tarafına bakınca da elbet bu paketleri
> birileri maintain edecek.
>
> Model/Policy ve betikler birbirinden ayrı dağıtılmalı. Bir yerde API
> tanımı, bir yerde de bu API'yi sağlayacak uygulama var.
Neden ?

> Uygulama ve API tanımını bir araya getirdikten sonra abstaction falan
> kalmıyor.
Bu yukarıdaki şema abstraction değil mi ?

Fatih'in daha önce verdiği bir örneği de tekrar hatırlatayım yeri gelmişken
(aman yine başta söylediğin argüman bu değildi deme, bu önceki dediklerime ek
bir örnek, öncekiler hala geçerli):

X firması yetki işlemleri gerektiren bir comar bacağı tasarladı ve kendi
paketini yaptı, fakat durun büyük bir sorun var; adam comar'a model olarak
kendi geliştirdiği bacağı nasıl ekleyecek ? Hemen Bahadır'ı bulacak, binbir
dil döküp ikna edecek ve Pardus'un system.base bileşeni paketi comar paketine
X firmasının model.xml'i girecek.

--
Gökmen Göksel