[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
20 Ara 2010 Pzt 13:21:02 EET

20 Aralık 2010 Pazartesi günü (saat 12:22:11) Gökmen Göksel şunları yazmıştı:
> Başkasının release etmesi değil, tüm Çomar'ın ya da bacakla ilgili tüm
> paketin yeniden release edilmesi zorunluluğu sorun olan.

Eninde sonunda bir paket release edilecek sonunda?

> Buyur getir o zaman, bu sorun postInstall ile ilgili değil, birebir Grub ve
> Efi ile ilgili bir sorun, bütün dağıtımlar yaşıyor. Gerçi geçelim bu diğer
> dağıtımlar yalanını di mi ?

Ayrıntıları Onur söylesin, paketin bakıcısı o. GRUB'da sadece COMAR backend
güncellemesi var diyelim, delta pakete dosya girmez bu durumda, sadece ÇOMAR
betiği girer. PostInstall'da bir sorun yoksa zaten bu problem yaratmaz, eğer
benim hatırladığım gibi postInstall sorunu ise GRUB yazma hatası oluşur.

Yine de çözülmesi gereken bir problem olduğu gerçeğini değiştirmiyor bu.
ÇOMAR'ın betik dağıtım politikasını bir pakete bakarak değiştirmemeliyiz.

?

> Çomar hala merkezde, yazdıklarımı tekrar oku.

Bu ayrıntısına girmek istemediğim (kişisel değil, özel projelerden biri ile
ilgili) bir konuyla ilgiliydi, cümleyi silmeyi unuttum.

Merkezi yönetim yaklaşımının neden önemli olduğuyla ilgili birkaç kişi bir
hayli dil döktük bir takım insanlara.

> Gerekirse Çomar'ı da atarız ama bu şimdilik gerekli değil diyorum; sadece
> küçük parçalara bölmekten bahsediyorum, dediğin gibi geliştirme sürecini
> düzeltmeye çalışıyorum;
>
> 1 -   Boot Manager ------ Package Manager ------ Service Manager
>
> 2 -    Backend-BM --------- Backend-PM ----------- Backend-SM

> 3 -                           COMAR
>
> Her satırdaki her kelime için ayrı paketler olsun, ikinci satırdaki
> [...]

Model'i COMAR paketine ekleyip release etmek yerine ayrı 10 paket maintain
etmenin teknik bir farkı yok, diğer tarafına bakınca da elbet bu paketleri
birileri maintain edecek.

Model/Policy ve betikler birbirinden ayrı dağıtılmalı. Bir yerde API tanımı,
bir yerde de bu API'yi sağlayacak uygulama var.

Uygulama ve API tanımını bir araya getirdikten sonra abstaction falan
kalmıyor.