[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
20 Ara 2010 Pzt 12:02:50 EET

20 Aralık 2010 Pazartesi günü (saat 11:36:08) Gökmen Göksel şunları yazmıştı:
> Pazartesi 20 Aralık 2010 günü (saat 11:06:46) Bahadır Kandemir şunları
> yazmıştı:
>
> Hayır, kimseyi beklemeyeceğim, o paket ile ilgisi olan kişi
> güncelleyebilecek paketi, çünkü paketin içeriği atomik olacak başka bir
> sürece zarar ver(e)meyecek.

Model güncellemesi için ÇOMAR release etmek demek, PiSi paketine yama eklemek
demek. Başkasının release etmesini ÇOMAR'ın en büyük problemi olarak
nitelendirmekten vazgeç, daha sağlıklı yürür tartışma.

> Öyle birşey demedim ama bir çok makinede istediğin kadar delta teknolojisi
> kullan grub yeniden kurulduğunda, makine açılmıyor. Mac'lerdeki EFI ile
> ilgili bir grub problemi yüzünden.

Testi kırılmadan atayım dedim tokadı.

Grub'ın postInstall'ı umduğumuz gibi çalışmıyorsa, çalışır hale getirmemiz
gerek.

> Konu ile alakası olmayan bir yıl önceki bir threadi buraya taşıyarak olayı
> kişiselleştirdiğini düşünüyorum.

Ofiste tartışma "kodu kendin yazdın diye..." şeklinde başlayınca kişiselleşmiş
oldu.

> Bu yazdığın ilk aşamaydı, ikincisi de Çomar'ı ortadan kaldırmak.

ÇOMAR'ın neden merkezde olması gerektiğiyle ilgili sağlam bir kavga yaşandı,

> Başka argümanlar bul Bahadır, bu işin altına sen elini sokmasanda olur,
> ortada herhangi bir yalan yok, Zorg arayüzünün diğer dağıtımlarda
> kullanılabilmesi için de bir engel yok.

Diğer dağıtımlar diye başlayan her proje eninde sonunda kendimize ait kaldı,
örnekleri yok. PackageKit vardı mesela, COMAR olmayacaktı içinde; makul bir
çözümdü, o ne oldu mesela?

> Sen pek tutarlı değilsin gibi geliyor.

ÇOMAR'da (/usr/bin/comar değil, iskelet olan) yenilikler gerekiyor, buna
katılıyorum. ÇOMAR'ı atarak birşeylerin düzeleceğine inanmıyorum, geliştirme
sürecinin düzelmesi gerek.