[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
20 Ara 2010 Pzt 11:36:08 EET

Pazartesi 20 Aralık 2010 günü (saat 11:06:46) Bahadır Kandemir şunları
yazmıştı:
> Önerdiğin bu yollar ile, model değişikliği için başka paketin release
> edilmesini bekleme problemi ortadan kalkmıyor. Paketlerin sahibi değişiyor
> sadece. Onur ve beni değil de, Mehmet'i bekleyeceksin sürüm için.
Hayır, kimseyi beklemeyeceğim, o paket ile ilgisi olan kişi güncelleyebilecek
paketi, çünkü paketin içeriği atomik olacak başka bir sürece zarar
ver(e)meyecek.

> "Ufak değişiklik için GRUB güncellenmesin" deme, değişiklik ufaksa zaten
> xdelta hallediyor o kısmı.
Öyle birşey demedim ama bir çok makinede istediğin kadar delta teknolojisi
kullan grub yeniden kurulduğunda, makine açılmıyor. Mac'lerdeki EFI ile ilgili
bir grub problemi yüzünden.

> Diğer dağıtımlar kartını oynamasaydın keşke. İki sene evvel, Manager'ları
> port ederken de yaptık benzer bir tartışma. "Modüller" yapacaktık,
> "arayüz" ve "kod" ayrılacaktı, diğer dağıtımlara beş dakikada port
> edecektik tüm arayüzleri. Merak edenler şu adrese bakabilir, birkaç gün
> içinde bu tartışmanın ona ne kadar benzeyeceğini görebilir:
> http://lists.pardus.org.tr/gelistirici/2009-January/016107.html
Bu yazdıkların senin sadece bir türlü karşı argüman bulamadığın iletiler için
olayı kişiselleştirdiğini gösterir.

Konu ile alakası olmayan bir yıl önceki bir threadi buraya taşıyarak olayı
kişiselleştirdiğini düşünüyorum.

> ÇOMAR bağımlı ne varsa backend.py içine attık, projedeki tek dosyayı ÇOMAR
> bağımlı hale getirdik, sonra ne oldu? Hiçbir şey olmadı.
Bu yazdığın ilk aşamaydı, ikincisi de Çomar'ı ortadan kaldırmak.

> "Diğer dağıtımlar" yalanını bir kenara bırakalım artık.
Başka argümanlar bul Bahadır, bu işin altına sen elini sokmasanda olur, ortada
herhangi bir yalan yok, Zorg arayüzünün diğer dağıtımlarda kullanılabilmesi
için de bir engel yok.

> ÇOMAR'la ilgili sıkıntılar var, lakin argümanların tutarlı değil.
Sen pek tutarlı değilsin gibi geliyor.

--
Gökmen Göksel