[Gelistirici] Çomar ve Yanlışlar

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
20 Ara 2010 Pzt 12:22:11 EET

Pazartesi 20 Aralık 2010 günü (saat 12:02:50) Bahadır Kandemir şunları
yazmıştı:
> Model güncellemesi için ÇOMAR release etmek demek, PiSi paketine yama
> eklemek demek. Başkasının release etmesini ÇOMAR'ın en büyük problemi
> olarak nitelendirmekten vazgeç, daha sağlıklı yürür tartışma.
Başkasının release etmesi değil, tüm Çomar'ın ya da bacakla ilgili tüm paketin
yeniden release edilmesi zorunluluğu sorun olan.

> Testi kırılmadan atayım dedim tokadı.
>
> Grub'ın postInstall'ı umduğumuz gibi çalışmıyorsa, çalışır hale getirmemiz
> gerek.
Buyur getir o zaman, bu sorun postInstall ile ilgili değil, birebir Grub ve
Efi ile ilgili bir sorun, bütün dağıtımlar yaşıyor. Gerçi geçelim bu diğer
dağıtımlar yalanını di mi ?

> Ofiste tartışma "kodu kendin yazdın diye..." şeklinde başlayınca
> kişiselleşmiş oldu.
Evet, bu listedeki herkes ofiste çünkü.

> ÇOMAR'ın neden merkezde olması gerektiğiyle ilgili sağlam bir kavga
> yaşandı,
Çomar hala merkezde, yazdıklarımı tekrar oku.

> Diğer dağıtımlar diye başlayan her proje eninde sonunda kendimize ait
> kaldı, örnekleri yok. PackageKit vardı mesela, COMAR olmayacaktı içinde;
> makul bir çözümdü, o ne oldu mesela?
PackageKit ile ilgili sorunlar var, Fatih ilgileniyor o konuyla.

> ÇOMAR'da (/usr/bin/comar değil, iskelet olan) yenilikler gerekiyor, buna
> katılıyorum. ÇOMAR'ı atarak birşeylerin düzeleceğine inanmıyorum,
> geliştirme sürecinin düzelmesi gerek.
Gerekirse Çomar'ı da atarız ama bu şimdilik gerekli değil diyorum; sadece
küçük parçalara bölmekten bahsediyorum, dediğin gibi geliştirme sürecini
düzeltmeye çalışıyorum;

1 -   Boot Manager ------ Package Manager ------ Service Manager
           ||                   ||                     ||
2 -    Backend-BM --------- Backend-PM ----------- Backend-SM
           ||                   ||                     ||
3 -                           COMAR

Her satırdaki her kelime için ayrı paketler olsun, ikinci satırdaki paketler;

 - Backend betiği
 - Policy dosyası
 - Model dosyası

içersin.