[Gelistirici] Manager ailesinin ana menüden kaldırılması

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
17 Ara 2010 Cum 19:17:26 EET

17 Aralık 2010 Cuma günü (saat 18:32:05) Anıl Özbek şunları yazmıştı:
> Merhaba,
Selam,

> KDE'de derli toplu ve sade bir menü için bunların kısayolunu menüde
> bulundurmamak iyi olabilir, listede veya beyinde tartışması olmuştu daha
> önce sanırım, kullanıcının sık kullanılan bir yöneticiye kolay ulaşımını
> sağlıyor ve bana da iyi bir şeymiş gibi geliyordu yakın zamana kadar ama
> sadelik daha önemli bence.
Bende sadece bir yerden ulaşılabilir olmalarının doğru olduğunu ama yukarıda
bahsettiğin gibi bir gereksinimin (belki de alışkanlığın) olduğunu
düşünüyorum.

> Diğer masaüstü ortamlarında ise yöneticileri systemsettings içinden
> açtırmak doğru olmayacaktır. Bunun için uygulamaları doğrudan açan
> kısayolları paketlerde olmalı. Yöneticilerin .desktop dosyalarında
> NotShowIn ile KDE'yi tanımlamakla olabilir gibi.
NotShownIn sadece KRunner'da gözükmesini engelliyor, bu da birşey tabi ama
asıl amacımızın menüden kaldırmak olduğunu düşünürsek pek yeterli olmuyor.
KickOff menüde gözüküyor hala, belki onu da yamalayabiliriz tabi.

> Kendi görüşüm olarak söyleyeyim, kcm'lere bile kısayol koymayalım KDE
> menüsünde, sadece Sistem Yöneticisi yeterli.
Bu da olabilir tabi.

--
Gökmen Göksel