[Gelistirici] Manager ailesinin ana menüden kaldırılması

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
17 Ara 2010 Cum 18:32:05 EET

17 Aralık 2010 18:17 tarihinde Gökmen Göksel <gokmen at pardus.org.tr> yazdı:

>  Selamlar,

Merhaba,

>  Boot-Manager'ı release ettikten sonra farkettim, menüdeki .desktop
> dosyasını silmemişim. Fakat bu arada bir şey daha dikkatimi çekti;
> boot-manager.desktop dosyasını pakete dahil etmediğimizde (sadece
> kcm_boot-manager.desktop dosyasını dahil ediyoruz) boot-manager menüde
> sadece systemsettings'deki kısayolu ile gözüküyor, yani istediğimiz oluyor;
> fakat sadece kcm kısayolunu bırakırsak atıyorum enlightenment kuran adamın
> boot-manager'ı açabilmesi için kdebase-workspace paketini kurmuş olması
> gerekecek. kcm olmayan desktop dosyasını koyduğumuzda böyle bir problem
> [...]

KDE'de derli toplu ve sade bir menü için bunların kısayolunu menüde
bulundurmamak iyi olabilir, listede veya beyinde tartışması olmuştu daha
önce sanırım, kullanıcının sık kullanılan bir yöneticiye kolay ulaşımını
sağlıyor ve bana da iyi bir şeymiş gibi geliyordu yakın zamana kadar ama
sadelik daha önemli bence.

Diğer masaüstü ortamlarında ise yöneticileri systemsettings içinden açtırmak
doğru olmayacaktır. Bunun için uygulamaları doğrudan açan kısayolları
paketlerde olmalı. Yöneticilerin .desktop dosyalarında NotShowIn ile KDE'yi
tanımlamakla olabilir gibi.

Kendi görüşüm olarak söyleyeyim, kcm'lere bile kısayol koymayalım KDE
menüsünde, sadece Sistem Yöneticisi yeterli.