[Gelistirici] USB Formatlama

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
11 Ara 2010 Cmt 12:39:56 EET

11 Aralık 2010 Cumartesi günü (saat 10:46:52) Gökçen Eraslan şunları yazmıştı:
> Ben KDE'yi yamalamıştım bunun için, herhangi bir disk'e sağ tıklandığında
> removable ise, (buraya dikkat) mount edilmemişse ve quick-format programı
> yüklü ise, context menüye format seçeneğini ekliyor. QuickFormat'ı adam
> edip, DVD'ye aldığımızda direk görünmeye başlayacaktı ama Metin'in
> Kurumsal2 işlerinden dolayı pek vakti olmadı.

QF işini ben hallederim, Solid Actions mu yoksa Service Menu mü
kullanacağımıza bakarız.

> Solid action'ı olarak da tanımlanabilir ama Solid action'ı yapılırsa,
> yanılmıyorsam, diskin herhangi bir partition'ı mount edilmişse de action
> olarak görünmeye devam ediyor. Yani diski mount edip, format derse
> kullanıcı, quick-format'ın mount edilmiş mi diye kontrol etmesi, edilmişse
> kullanıcıyı uyarması, belki umount etmesi vs. gerekecek. Tabi bu işleri
> her halükarda yapması güzel olur, o ayrı.

Evet, Solid Actions'da öyle bir problem var. Nefret ettiğim bir özellik.

Diskleri Dolphin'in sol kenarında görüp üzerinde işlem yapma işi hoşuma
gitmiyor. Henüz keşfedemediğim bir "sysinfo" arayüzü varsa, mutluluktan
uçarım, o ayrı.

> Sadece KDE yamasını kullanmak bence daha iyi, hem Solid actionları fazla
> göz önünde olduğu için hem de mount işleriyle uğraşmamak için. Hem şimdiki
> yamayla, sadece dolphin'de değil, KFilePlaces'ın olduğu her yerde mesela
> open/save diyaloglarında da format menüsü görünüyor.

Her iki menüye de (ya da sadece Solid Actions'a) "Disk Araçları" metni
ekleyip, ufak bir pencerede disk bilgileri veren ve istenirse biçimlendirme
yapılmasını sağlayan sade bir uygulama yazayım, QF'yi adam etmek yerine.