[Gelistirici] USB Formatlama

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
11 Ara 2010 Cmt 10:46:52 EET

10 Aralık 2010 Cuma günü (saat 15:51:12) Bahadır Kandemir şunları yazmıştı:

> Servis menüsüne sadece Dolphin penceresindeki sol bardan ulaşılabiliyor,
> bu  çok uzak göründü bana.

Ben KDE'yi yamalamıştım bunun için, herhangi bir disk'e sağ tıklandığında
removable ise, (buraya dikkat) mount edilmemişse ve quick-format programı
yüklü ise, context menüye format seçeneğini ekliyor. QuickFormat'ı adam edip,
DVD'ye aldığımızda direk görünmeye başlayacaktı ama Metin'in Kurumsal2
işlerinden dolayı pek vakti olmadı.

Solid action'ı olarak da tanımlanabilir ama Solid action'ı yapılırsa,
yanılmıyorsam, diskin herhangi bir partition'ı mount edilmişse de action
olarak görünmeye devam ediyor. Yani diski mount edip, format derse kullanıcı,
quick-format'ın mount edilmiş mi diye kontrol etmesi, edilmişse kullanıcıyı
uyarması, belki umount etmesi vs. gerekecek. Tabi bu işleri her halükarda
yapması güzel olur, o ayrı.

Sadece KDE yamasını kullanmak bence daha iyi, hem Solid actionları fazla göz
önünde olduğu için hem de mount işleriyle uğraşmamak için. Hem şimdiki
yamayla, sadece dolphin'de değil, KFilePlaces'ın olduğu her yerde mesela
open/save diyaloglarında da format menüsü görünüyor.

--
Gökçen Eraslan