[Gelistirici] Pardus 2011 & Xfce

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
21 Ağu 2010 Cmt 22:48:11 EEST

Merhabalar,

Pardus 2009'da Xfce paketlerinin bileşenlerini belirlerken, kullanıcının en minimal ihtiyaçlarına göre ek paketleri base bileşenine almıştık. Örneğin bir web tarayıcı için Midori, bir resim görüntüleyici için ristretto, bir arşiv açıcı için squeeze belirleyip bunları base bileşenine almıştık. Sürüm yöneticisinin bana böyle bir öneride bulunmasının altında yatan sebep yanlış hatırlamıyorsam şu şekildeydi: Kullanıcı Xfce masaüstü ortamını yüklemek isterse, sadece Xfce temel bileşenini seçerek istediğini elde edebilmeliydi.

Şimdi benim aklımda daha başka bir yöntem var. Elimizin altında pardus-default-settings-xfce adında bir paket var. Tüm Xfce paketlerini doğru bileşenlerine yerleştirdikten sonra, pardus-default-settings-xfce paketine bu ek paketleri bağımlılık olarak yazarsak, yine aynı amacı daha temiz bir yöntemle gerçekleştirmiş olacağız.

Daha temiz, çünkü mesela 2009 çıkışında obsolete olacağı belli olmayan xfmedia, sürüm ortasında obsolete oldu; ama xfmedia base bileşeninde durmaya devam etti. Benim dediğim yöntemde pardus-default-settings-xfce'nin bağımlılıklarından xfmedia'yı kaldırıp yerine parole adındaki yeni Xfce medya oynatıcısını yazıp paket sürümünü artırmak yeterli olacaktı.

İtiraz olmazsa benim Pardus 2011'de Xfce için yapacağım değişiklikler şu şekilde olacak:
- tüm xfce paketlerinin bileşenlerini doğru yerlerine koymak.
- pardus-default-settings-xfce'ye, kullanıcının minimal ihtiyaçlarını karşılayacak bağımlılıkları yazmak.

Netekim Mandriva da benimle aynı mantıkta hareket etmiş.