[Gelistirici] Python modüllerinin isimlendirilmesi

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
23 Ağu 2010 Pzt 10:20:25 EEST

On Sun, 22 Aug 2010 13:02:45 +0300
Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr> wrote:

> Yine de aşağıdaki gibi değiştirebiliriz metni:
>
>  * Python modülleri, genel olarak özgün proje adının başına "python-"
> eki getirilerek isimlendirilir. python-numpy (numpy),
> python-FormEncode (FormEncode) gibi.

lowercase yapmadan bu şekline ACK.

>  * Adında zaten "python" geçen paketlerin isimleri değiştirilmez.
> dbus-python, gnome-python-desktop gibi.

ACK

>  * Adında "py" geçen paketlerin özgün ismi kullanılmayabilir; ancak
> bu durumda özgün isim paketin özet ve açıklamasında geçmelidir.
> python-gtk (pygtk), python-qt (PyQt) gibi.

"kullanılmayabilir" in açılımı var mı, ne düşünüyorsun bu konuda? Hangi
paketlerde kullanacağız, hangilerinde kullanmayacağız? Ben adında "py"
geçen paketlere hiç dokunmama taraftarıyım. Zaten kendini belli ediyor,
ekstra bir python- prefixi getirip projenin adında varolan "py" prefix
veya suffix i atmama taraftarıyım.

>  * Python3 için derlenen paketlerde geçen "python" sözcükleri
> "python3" ile değiştirilir. dbus-python3, gnome-python3-desktop,
> python3-qt gibi.

ACK

--
H. İbrahim Güngör <ibrahim () pardus.org.tr>