[Gelistirici] Bugzilla (dikkat)

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
5 Eyl 2009 Cmt 06:05:56 EEST

2009/9/5 selim ok <selimok at gmail.com>:
> - Daha önce de söylemistim, bir sekilde "estimated hours, deadline, alias"
> gibi bence gereksiz ve kullanissiz bölümleri kaldirmaliyiz. Bunlarla ilgili
> olarak bugzilla'nin ayarlanabildigini söylemisti bir arkadasim, ama kendim
> bakmaya vakit bulamadim. Eger mümkünse tüm gereksiz alanlari kaldirilmasi
> yine kullanici acisindan cok iyi olacak.
Arayüz ayarlarında "gizlenecek alanlar" benzeri ayar hatırlamıyorum,
onun yerine bunların görünürlük durumlarını ilgili dosyaların
(bug-create.html.tmpl bug-list.html.tmpl gibi) kaynak kodlarından
kaldırmak yeterli olacaktır sanıyorum. Bahsettiğin türdeki alanların
hiçbiri zorunlu değil, dolayısıyla görüntüden kaldırılmaları otomatik
olarak veritabanına yazılmamaları anlamına geliyor. Basit, oldukça
pratik ve etkili bir çözüm olacağını düşünüyorum.

> - Hatalarin üzerinden gecme konusunda gelistiricilerin duyarliligini
> arttirmaya yönelik suni bir cözüm, bugzilla'nin whining özelligi. Bir cron
> betigi ile kendisi belli zaman araliklariyla dürtülüyor ve gelistirici
> üzerinde olup ellesmedigi hatalar hakkinda sikayetimsi bir posta aliyor. Ama
> hatasina bakmaya gönüllü olmayan gelistiriciyi yine hic bir önlem harekete
> geciremez tabii ki :)  (Eger bunu yapacaksak Ozan'i delirtmemek icin önce
> Genel kategorisindeki tüm hatalari admins'e atayalim. Bu arada @Ozan hala
> genel bileseninin ön tanimli sahibisin, degistirelim mi bunu hemen?)
Whining (ben alarm diye (ya da benzeri) çevirmiştim galiba) güzel bir
özellik. Elleşmezsen her gün rahatsız ediyor. :)

> P.S.: Bir baska e-postada degindigim flag konusuna burada deginmiyorum. Ama
> onu da halletsek iyi olurdu.
Flag değil de acaba hata listeleri mi kullansak diye düşünüyorum.
Flagların yönetilmesi gerekiyor. Bir kişi bayrak isteğinde bulunuyor
(?), yetkili kişiler onaylıyor, vs şeklinde gidiyor olay. Ama hata
listelerinde mesela belirli hata listelerini gruplara atamak mümkün.
Yani 2010 için 2010 diye bir hata listesi açıp bu hata listesi
üzerinde değişiklik yapma yetkisini geliştiricilere atamak ve aynı
zamanda bu hata listesini herkes için görünür kılmak mümkün. (Mesela
benim çevirilerle ilgili hatalar için bir listem var, gayet hızlı ve
pratik bir özet sağlıyor bana.)