[Gelistirici] Bugzilla (dikkat)

selim ok selimok at gmail.com
5 Eyl 2009 Cmt 04:41:25 EEST

Merhabalar,

Uzun zaman gecti üzerinden ama ancak vakit buldum diyebilirim :/ .

Öneriler konusunda fikirlerim söyle.

- Bilesen temizligi konusunda ne kadar basit tutarsak o kadar iyidir diye
düsünüyorum. Bizim icin kendi teknolojimiz olsa de comar, pisi, yali
(bence) normal bir uygulamadan baska bir sey degil kullanicilarin gözünde,
bu nedenle paketler bileseninde yer almalari hem bütünlük acisindan hem de
kullanicilarin kafa karisikligi yasamalarinin önüne gecmek acisindan iyi
olur diye düsünüyorum. Bu bilesenleri kaldirip, paketler altindan
erisilmesini saglayalim. Zaten Tasma diye birsey kalmadi 2008 öldügünde onu
da kaldiracagiz ama simdiden digerleri ile birlikte kaldirilmasi daha
makbule gecer.

- Donanim bileseni atiyorum ses karti sorunlarinin alsa-drivers, ekran karti
sorunlarinin xorg ile ilgili oldugunu/olabilecegini bilemeyen kullanicilar
acisindan cok daha kolay secenek olur. Hatayi okuyan gelistirici gerekiyorsa
gerekli atamayi yapar ve sorun dogru yere gitmis olur. En azindan daha
anlasilir bir bilesen yapimiz olur.

- Daha önce de söylemistim, bir sekilde "estimated hours, deadline, alias"
gibi bence gereksiz ve kullanissiz bölümleri kaldirmaliyiz. Bunlarla ilgili
olarak bugzilla'nin ayarlanabildigini söylemisti bir arkadasim, ama kendim
bakmaya vakit bulamadim. Eger mümkünse tüm gereksiz alanlari kaldirilmasi
yine kullanici acisindan cok iyi olacak.

- Hatalarin üzerinden gecme konusunda gelistiricilerin duyarliligini
arttirmaya yönelik suni bir cözüm, bugzilla'nin whining özelligi. Bir cron
betigi ile kendisi belli zaman araliklariyla dürtülüyor ve gelistirici
üzerinde olup ellesmedigi hatalar hakkinda sikayetimsi bir posta aliyor. Ama
hatasina bakmaya gönüllü olmayan gelistiriciyi yine hic bir önlem harekete
geciremez tabii ki :)  (Eger bunu yapacaksak Ozan'i delirtmemek icin önce
Genel kategorisindeki tüm hatalari admins'e atayalim. Bu arada @Ozan hala
genel bileseninin ön tanimli sahibisin, degistirelim mi bunu hemen?)

P.S.: Bir baska e-postada degindigim flag konusuna burada deginmiyorum. Ama
onu da halletsek iyi olurdu.

Iyi calismalar,
Selim
--