[Gelistirici] 2008 --> 2009 --> 2010

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
2 Eki 2009 Cum 00:00:12 EEST

Selamlar;

2009/10/1 Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>:
> Thu, 1 Oct 2009 23:40:16 +0300, "S.Çağlar Onur" <caglar at pardus.org.tr> :

> Acikcasi bence buradaki en buyuk sorun Pardus'un ontanimli kurulumunun
> bu sekilde olmasi -- yani home'un ayri bir disk bolumu olmamasi.
>
> Hani diskler 60-80 GB falanken iyidi de, 1 TB verisini baska bir yere
> (nereye?) yedekleyip kullanicidan yeni sistem kurmasini isteyip, sonra
> da geri kopyalamasini istemek bence dogru degil.
>
> Daha once de bunu dile getirmistim, ontanimli kurulumda kok / home
> bolumlerini ayirmak gerektigini dusunuyorum. 2009.0 icin de gecti, bari
> ilerisi icin yapalim bunu.

Bence sorun kesinlikle bu değil, diğer işletim sistemleri bunu
çözebiliyorsa bizim etmememiz için de herhangi geçerli bir teknik
sebep görmüyorum ben. Sonuçta /home içinde duran herhangi bir şey
işletim sistemini ilgilendirmiyor ve sadece veri/ayar dosyası
ikilisini içeriyor olmalı (kullanıcı oraya uygulama kurmuş ise bu
kullanıcının sorunu). Altta çalışanın Pardus 2008 mi yoksa Snow
Leopard mı olduğu ise MP3 dosyalarımı veya fotoğraf arşivimi
ilgilendirmemeli. Yok eğer sorun ayar dosyaları ise, uygulamalar
bunları göç ettiremiyorsa /home'u ayırınca da bu sorun çözülmeyecek.

Saygılar