[Gelistirici] [Pardus-devel] [2009] [ACK/NACK] 20091018

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
14 Kas 2009 Cmt 10:04:55 EET

Sat, 14 Nov 2009 06:46:09 +0200, Semen Cirit <scirit at pardus.org.tr> :

> Kararlı depoda kde4.3'ün bulunmadığını ve güncellenen paketlerin ne
> Yukarıda iki örnek üzerinden gittim fakat amacım kimseyi yargılamak
> değil yanlış anlamayın, sadece kötü durum senaryolarını ve gözden
> kaçırmaları en aza indirmek için bir çözüm önermeye çalıştım.
Acikcasi benim (daha once de dile getirdigim) daha saglikli oldugunu
dusundugum bir cozum onerim var(di), yeri gelmisken yinelemek istiyorum.

Kararli ikili deponun elle secip/kopyalanan test deposu ikili
paketlerinden olusmasi yerine stable kaynak deposundan olusturulmasi.
Test ikili deposunun da devel kaynak deposundan olusmasi.

Iki ayri ciftlik demek olabilir bu ama biri sadece kararli depoya paket
alirken kullanilacagi icin ciddi bir is yuku getirmeyecek olsa gerek.

Boylece hem bu tur uyumsuzluk sorunlari icin elle ayiklamak derdinin
onune gecilir (ilk defa karsilasilan bir sorun degil), hem de
devel/stable kaynak depolarini amacina uygun kullanilmis olur --
gercekten kararli depodaki paketlerin kaynak dosyalarina bakmak isteyen
birinin stable kaynak deposuna bakmasi yeterli olur.

Su anki durumda ornegin, kararli depoya ne zaman girecegi belli olmayan
bir KDE 4.3 yuzunden depoya plasmoid paketleri eklenemez ve
guncellenemez hale gelmis.

Zamanla oneriler unutulabiliyor ya da baska bir isikta daha guzel
gozukebiliyor diye tekrar dile getireyim dedim :)

                   Doruk