[Gelistirici] [Pardus-devel] [2009] [ACK/NACK] 20091018

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
14 Kas 2009 Cmt 13:50:05 EET

On Saturday 14 November 2009 10:04:55 Doruk Fisek wrote:
> Sat, 14 Nov 2009 06:46:09 +0200, Semen Cirit <scirit at pardus.org.tr> :
> Acikcasi benim (daha once de dile getirdigim) daha saglikli oldugunu
> dusundugum bir cozum onerim var(di), yeri gelmisken yinelemek istiyorum.
>
> Kararli ikili deponun elle secip/kopyalanan test deposu ikili
> paketlerinden olusmasi yerine stable kaynak deposundan olusturulmasi.
> Test ikili deposunun da devel kaynak deposundan olusmasi.

Sen bu öneriyi yaptığında da yazmıştım, bir daha yazayım : Bu sistemin test
deposu ve test süreci ile işlemesi için bu iki farm'ın yanında üç ikili depo
getirecek bir çözüm :

Şu anki örnek üzerinden gidersek;

- devel  : KDE4.3 kaynak paketleri --> devel ikili deposu
- stable : KDE4.2 kaynak paketleri --> stable ve test ikili depoları

Yani stable kaynak deposuna deneyeceğimiz paketleri değil hakkaten bitmiş ve
kararlı depoyu kullanan / kararlı depoya uyumlu paketleri commit edeceğiz,
stable kaynak deposundan derlenen paketler çıkıp test deposuna girecek,
kullanıcılar ve test ekibi tarafından test edilecek, sonra sorunsuzları
kararlı depoya alınacak - bu bir anlamda şimdiki sistemimizin ideal hali.

Devel deposuna ise  kde4.3 gibi büyük veya hakkaten üzerinde deneme  yapmak
gereken, bir seri paketi doğrudan değiştiren ve/ya tekrar derlenmelerini
gerektiren değişiklikleri commit edeceğiz, o depodan oluşan paketleri de
geliştiriciler test ederek geliştirmeye devam edecekler. Ne zaman tamamdır
denirse o zaman kararlı depoya alınacaklar.

İki farm ve sadece iki depo ile gitme şansımız maalesef yok, o zaman
kullanıcılara gidecek paketi test etme şansımız kalmıyor. Ama içimden bir ses
senin aklındakinin bu yazdığım senaryo olmadığını da söylüyor :-)

Bence bir sürü sorunumuzu çözme ihtimali var, ama süreçleri
karmaşıklaştıracak. Bir de meraklı ve istekli kullanıcılar genelikle devel
deposu değil test deposu kullanacakları için major değişiklikleri test eden
insan sayısı oldukça azalacak. Hoş şu anda kaç kullanıcı test deposu
kullanıyor onu da bilmiyorum ya :-P

> Iki ayri ciftlik demek olabilir bu ama biri sadece kararli depoya paket
> alirken kullanilacagi icin ciddi bir is yuku getirmeyecek olsa gerek.

İki farm takip açısından yük getiriyor, çalıştırma aşamasından değil bence.

> Boylece hem bu tur uyumsuzluk sorunlari icin elle ayiklamak derdinin
> onune gecilir (ilk defa karsilasilan bir sorun degil), hem de
> devel/stable kaynak depolarini amacina uygun kullanilmis olur --
> gercekten kararli depodaki paketlerin kaynak dosyalarina bakmak isteyen
> birinin stable kaynak deposuna bakmasi yeterli olur.
>
> Su anki durumda ornegin, kararli depoya ne zaman girecegi belli olmayan
> bir KDE 4.3 yuzunden depoya plasmoid paketleri eklenemez ve
> guncellenemez hale gelmis.

Aynı sorun test deposunda uzun süre test edilmesi gereken major bir kernel
güncellemesi varken herhangi bir kernel modülünde güvenlik açığı / hotfix
çıkınca da yaşanıyor.

Özetle, yukarıda yazdığım senaryoda major değişiklikler;
- (örn. major kernel değişikliği) önce devel'e girecek,
- uzun süre test edilecek (kim tarafından ?),
- tamam deyince stable'a alacağız,
- derlenip test deposuna girecek,
- kısa süre test edilecek (kullanıcılar - test ekibi)
- karalı depoya alınacak.

Minör güncelleme, security ve bug fixler;
- stable depoya commit edilecek,
- derlenip test deposuna girecek,
- kısa süre test edilecek (kullanıcılar - test ekibi - security ekibi)
- karalı depoya alınacak.

200x serisinde yaptığımız güncellemelerin bir çoğu şimdiki gibi ikinci yolu
takip edecekler, dolayısıyla bir çok güncellememiz açısından değişen birşey
olmayacak. Ama temel itiraz / çekincem test ve devel depolarının şu anki
toplam testci kullanıcıdan daha az kişi tarafından test edilecek olması ve
hangi depoda ne vardı, neyi ne zaman alacağız takibinin zorlaşıp daha fazla
sorunu gözden kaçırabilme ihtimalimiz. Ama teorik olarak test deposunda
kırılmalar azalacağından test deposunu kullanan kullanıcı sayısı artar belki
de - iyimser olalım...

Benim senden anladıklarımdan işletme senaryosuna dökebildiğim, aklıma gelen
artı ve eksiler bunlar...
--
Ekin Meroğlu   <ekin_at_pardus.org.tr>