[Gelistirici] [Pardus-devel] [2009] [ACK/NACK] 20091018

Semen Cirit scirit at pardus.org.tr
14 Kas 2009 Cmt 06:46:09 EET

2009/10/18 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>:

> Merhaba / Hi;
>
> * 2009-test deposunda bekleyen paketler için ACK/NACK lütfen, son tarih
>  21-10-2009, 10:00
>

> * ACK/NACK for new packages in 2009-test repo, please reply before
>  21-10-2009, 10:00 (GMT+2)

Selamlar hekese,
2009 kararlı deposuna giren aşağıdaki paketler kde4.2 ve kde4.3
farklılıkları nedeniyle  bozuk durumdalar. (Dün yapılan değişiklikler
ile düzeltildi.)
>plasmoid-adjustable-clock-2.1-1-1.pisi
> plasmoid-daisy-0.0.4.20-2-2.pisi

Kararlı depoda kde4.3'ün bulunmadığını ve güncellenen paketlerin ne
için güncellendiğinin geliştiricileri tarafından bilindiğini
düşünüyorum.

Yukarıda bulunan paketlerde iki durum söz konusu, verilen senaryoya
göre plasmoid-adjustable-clock-2.1-1-1.pisi baştan beri nack durumda,
diğer paket ise (plasmoid-daisy-0.0.4.20-2-2.pisi ve
plasmoid-daisy-0.0.4.21-3-3.pisi) geçişte nack almış durumda.

Yaptığım testler sırasında bu iki paketi test aşamasında gözden
kaçırmam benim hatam, fakat ack-nack sürecinde diğer kde ile ilgili
paketlerin nack aldığı gibi bu paketlerin de nack alması gerektiğini,
ya da en azından bunlar ile ilgili bir açıklama ile ack verilmesi
gerektiğini düşünüyorum.

ack-nack süreci sırasında ack listesinde bulunan bir paket tekrar
güncellenmiş ise, yeniden güncellenen halinin geliştiricileri
tarafından onaylanıp onaylanmadığının, ack-nack maillerine ilgili
paketin cevabı olarak, ek bir açıklama yapılmasının daha sağlıklı
olacağını düşünüyorum.

Çünkü ikinci kez ack verme işlemeni daha önceleri tek tek
geliştiricilerine sorarak yürüttüğümü ve bunun süreç içerisinde bir
aksaklık oluşturduğunu alınan hatalar ile  daha net bir şekilde fark
etmiş durumdayım.

Yukarıda iki örnek üzerinden gittim fakat amacım kimseyi yargılamak
değil yanlış anlamayın, sadece kötü durum senaryolarını ve gözden
kaçırmaları en aza indirmek için bir çözüm önermeye çalıştım.

Herkese iyi çalışmalar,
iyi hafta sonları,
Semen Cirit