[Gelistirici] [paketler-commits] r69196 - 2009/devel/desktop/toolkit/gtk/gtk2

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
30 Mayıs 2009 Cmt 11:31:17 EEST

Serdar Dalgıç wrote:

> Ozan'ın yazdığına da şaşırdım açıkçası, actionsapi'ye bakmaya üşenip
> de shelltools.system diyerek kaçamak yapmak pek tercih edilmemeli bence.

Tamam baştan alalım:

"Her seferinde "shelltools hangisiydi, pisitools neydi,
pisitools.remove'un glob desteği var mıydı, shelltools.unlink dizin
siliyor muydu" diye düşünmekten ben bile *bazen* bunu yapıyorum, üzülerek
itiraf edeyim."

300 küsür paketim var, izin verin de 1-2 tanesinde kaçamak yapayım :)
ActionsAPI kendi içerisinde tutarlı değil, bütünlüğü yok, 1 yılı aşkın
zamandır paket yapan birisi olarak halen wikipedia'ya girip de hangi
fonksiyon ne yapıyordu diye bakıyorsam o noktada bir sorun vardır, ben
de biliyorum o adreste neyin nasıl kullanıldığını yazdığını. Ama acilen
bir paket yapmam gerektiğinde, ya da bir paketi elden geçirmem
gerektiğinde, /usr/lib/pardus/pisi/actionsapi/*.py'ye girip bakmaktan
hafiften sıkıldığım anlar oluyor.

Tercih edilmemesi gerektiğini ben de biliyorum, hele Burak'ın örneğinde
2 adet düz dosya var, glob/wildcard kullanımlık, recursive bir dizin
silme işlemi falan da yok, orada rm -rf kullanmanın alemi/gereği yok ama
dediğim gibi tercih edilebildiği yerler maalesef olabiliyor.

*Kişisel* olarak zaten ActionsAPI'de Python kullanımının bazen inanılmaz
overkill olduğunu düşünüyorum. 10 paketin 1, bilemedin en fazla 2sinde,
bir programlama dilinin sunduğu avantajlar ön plana çıkıyor, onun
dışındaki yerlerde aslında kabuğu sarmalayan bir katmandan farkı yok
ActionsAPI'nin.

Hah o yüzden de bazen kaçamak yapabiliyorum evet, affınıza sığınarak :)

Birisi çıkıp da shelltools ve pisitools modüllerinin eksiklerini
çıkarıp, bütünlük sağlamaya yönelik bir çalışma yapsa ne güzel olur mesela.