[Gelistirici] [paketler-commits] r69196 - 2009/devel/desktop/toolkit/gtk/gtk2

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
30 Mayıs 2009 Cmt 04:58:47 EEST

2009/5/30 Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com>

> Bu tabii dogru, ancak bence fonksiyonlarin nasil calistiginin belgeleri
> ayri, kendileri ayri seyler. Yepyeni gicir gicir paket yapmaya heveslenmis
> insana *tools.py ac oku dersek cok hos olmayabilr. Ayrica Wiki'de sadece
> fonksiyon degil, ornekler vs. de var. Ben bu soru isaretleri veya
> karistirmalarla karsilastikca az az Wiki'yi gelistirelim derim :)

bu niyeti destekliyorum ben de, ama konuyla ilgili görüşüm, paket yapmaya
hevesli insanlara neyi nasıl kullancaklarını örnek üzerinden göstermenin
daha yararlı olacağı. En azından kendimi örnek gösterebilirim, paketlerle
ilk uğraşmaya başladığım zaman benzer paketleri bulup bunların kaynak
kodlarını inceliyordum. Herhangi bir fonksiyonun nasıl çağrıldığını
actionsapi'den bakmadan(evet , actionsapi'yi karıştırmak biraz korkunç
geliyordu o zamanlar :) ) o component'te ya da bir üst seviyede nasıl
kullanıldığına bakıyordum.

Wiki'yi geliştirmek kısmı ise kanayan bir yara malesef :/ yine kişisel
görüşüm, vakit bulup da wiki'ye girebilseydim, doldurmak isteyeceğim sayfa
ActionsAPI'den önce "2009'a paketleri merge ederken dikkat edilmesi gereken
noktalar" sayfası olurdu :) aynı minvalde olmasa da gökmen'in (görgen)
başlattığı şöyle bir sayfa var, arşivlere geçsin bari en azından ;)

http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Paketleme_sorunlar%C4%B1

konuyla ilgili bir dip not: ilgili bir klasörde *tools fonksiyonlarının
kullanılıp kullanılmadığını görmek için TLDP'nin bu sitesindeki örnek
.bash.rc dosyasının "" File & string related functions "" kısmındaki bash
fonksiyonlarını kullanıyorum. Başka yolları da olabilir, vardır da
kesinlikle, ama benden başka yararlanan olabilir diye paylaşayım dedim.

TLDP'nin bu sitesi: http://tldp.org/LDP/abs/html/sample-bashrc.html

dip not 2 : Kate'in arama kısmında da buna benzer bir fonksiyonalite var.

--
- Serdar Dalgic