[Gelistirici] 2009 Alfa sunucuda

Renan Cakirerk renan at cakirerk.org
30 Mayıs 2009 Cmt 01:21:15 EEST

Pinar Yanardag wrote On 05/29/2009 09:56 PM:

> :) biraz profesyonel elestiriler yapsaniz da, neresi felaket olmussa
> duzeltsek. renk mi? icindeki gorseller mi? icindeki widgetlarin konumu mu,
> vs.

BENCE:

GENEL:

- Butun Groupbox'larin icine 20px'lik padding konulmali
- Pencere genisligi cok fazla. Geri kalan menulerde de icerik az oldugu
icin bosluk cok fazla kaliyor. Daha minimalistik olabilir. Yaklasik 1.5
kati kadar kucultulurse daha mantikli olabilir gorunum.

RENK:

- Kaptanin arka plan rengi bir monitorumde kavun ici + biraz mavi -
saturation diger monitorumde visne curugu + brightness gibi gozukuyor.
Pardus 2008'de kullanilan renkler monitorler arasinda farketse de yine
de genel tasarima uydugu icin goze batmiyordu.
Renk semasi gercekten guzel degil. Kaptan logosu canli ve genc fakat
arka plan ve groupbox'larin borderlari soluk ve sisli.

GENEL YAZI TIPI:

- Welcome to Kaptan yazisi bold ve bir kac punto buyuk olursa daha
anlamli olacaktir diye dusunuyorum.
- Yazi tipi rengi olarak goze batmamasi icin siyah yerine arkaplan
renginin brightness'i siyaha yakin bir yerlere cekilebilir. (arkaplan
renginin koyusu)

@WELCOME:

- Welcome to Kaptan yazisi sag groupbox'un icine alinsa daha guzel
durabilir. Hatta hemen "This application" ile baslayan paragrafin 30 -
40 px yukarisina konulabilir. (rengi de arka plan renginin
brightness'inin bir kac kademe dusurulmus hali olabilir)
- Sagdaki groupbox'un border'i yuzunden sol ust kosedeki kaptan logo
yazisi daracik bir yerde kalmis ve hemen altindaki groupbox ile
ortalanamadigi icin goze batiyor.
- Sagdaki groupbox'un borderini kaldirmak ya da soldaki group box ile
arasindaki mesafeyi sayfa kenarlarina olan margin ile ayni tutmak sorunu
cozebilir cunku aradaki darlik da can sikici.
- Groupbox'larin iclerindeki paddingler cok kisa tutulmus. Yazilar ve
grafikler groupbox border'ina yapismis. Bu yuzden kocaman alan olmasina
ragmen ferah durmuyor. Yine bu padding'ler de kenar bosluklariyla ayni
tutulmali bence.
- Soldaki menu'nun verticle align'i top olursa daha sevimli olacaktir.
Ayrica alttaki kucuk kaptan kafasi da vertical-align bottom ve align
center olursa daha iyi olacaktir. (tabi groupbox'larin paddingleri
arttirilirsa)
- Menu'deki bullet'lar cok sonuk duruyor. Sagdaki kaptan basi'nin
etrafindaki siyah border capinda dairesel bullet'lar konulursa daha genc
duracaktir. (logo'yu baz alarak konusuyorum)

@MOUSE:

- Padding eklendikten sonra mouse resmi yazi ve border arasinda
ortalanmalidir.
- Click behaviour ve Button order menu basliklari bold yapilmalidir.

@THEMES:

- Groupbox'un icindeki elemanlarin sag ve sola olan uzakliklari cok
fazla. Yukari ve asagidaki bosluklarla ayni yapilabilir ya da yukardaki
menulerdeki gibi butun menulerde fix bir padding yapilirsa muntazam
duracagini dusunyuorum.

- Desktop Type ve Number of Desktops label'lari dropdown ve spinbox'tan
asiri uzak (bagimsiz gibi). Ilk gordugumde o lable'lardan sonraki ":"
'lardan sonra theme sectikten sonra bi$eyler yazacak sandim sonradan
farkettim diger elemanlara ait oldugunu.

@MENU:

- Padding'ler :)
- Select menu style basligi  bold olmali. ayrica A modern menu of KDE
yazisinin basligiymis gibi duruyor. Yine sonradan farkettim  sagdaki
dropdown'a ait oldugunu. Ikisinin arasinda hspacer var sanirim onu kenar
padding'i boyuna cekmek ve dropdown'un alabildigine uzamasini saglamak
gorunumu guzellestirebilir.

@WALLPAPER:

- Padding'ler :)

@DESKTOP SEARCH:

- Padding'ler :)
- Logo Nepomuk Semantic.. paragrafinin uzerine ortaya alinip daha
buyutulur ve altta kalan paragraf da ortalanirsa harika olabilir.

@NETWORK:

- Padding'ler :) Hem alttaki border roundness yuzunden olusan fazladan
bosluk olayini kamufle edecektir.

@SETTINGS:

- Bendeki versiyon ingilizce olmasinda ragmen bu ekrande logonun
uzerinde turkce kaptan masaustu yaziyor. Butunluk acisindan guzel
durmuyor fazla.
- Desktop Search ekranindaki gibi logo yukari ortaya, paragraf da a$agi
ortaya alinip punto buyutulurse guzel olabilir..
- "Please click next to apply your settings" yazisi da eklenirse daha
anlamli olabilir. Cunku sonraki ekrandaki finish'e degil bu ekrandaki
next'e tiklayinca ayarlar kaydediliyor.

@GOODBYE:

- Yukaridaki Settings menusu yerine sadece Goodbye menusu konabilir
cunku bu ekrana hic icerik kalmami$ ayrica "finish" e basarak ayarlari
uygulamak daha mantikli geliyor bana :)

Eski bir tasarimci olarak gozlemlerim bunlar :)  Bitirme projem
(Universite) olmasaydi seve seve yapabilirdim bunlari. Baska zamana
insallah.

- - -
Renan Cakirerk