[Gelistirici] Pardus 2009 Prealpha 3

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
13 Mayıs 2009 Çar 00:03:02 EEST

On Tuesday 12 May 2009 22:50:02 Fethican Coşkuner wrote:
> Ben o özeti sistemin alacağı son şeklin yazıya dökülmüş hali olarak
> yorumlamıştım. Sanki 3 kere disk bölümü oluşturup silip, son bir root
> bölümü oluşturup kuruluma başla dersek eğer, yalı bu işlemleri harfi
> harfine gerçekleştirecekmiş gibi düşündüm.
Tabi ki o işlemleri sadece birer kez yapıyor, fakat bu noktada doğru
davranışın yine bu olduğunu düşünüyorum ben; daha önce de söylediğim gibi bu
tip özet çıktıları sadece elle bölümlendirmede çıkıyor ve elle bölümlendirme
yapan kişiyi bir seviye yukarıda diye ele alıyorum.
Ayrıca konunun bir de teknik yönü var; Özetler için gerekli veri siz her işlem
yaptığınızda bir listeye ekleniyor, işlemlerin kendileri ayrı sıralı listede,
işlemin özeti ayrı bir listede tutuluyor. Yani en sonda elimizde olanlar için
bir özet oluşturmuyoruz onun yerine yaptıkça özete ekliyoruz. Yapılan
işlemlerin bir önceki ile karşılaştırılması ve neyin değişip değişmediğini
kontrol etmek gibi işlerinde gereksiz iş yükü olduğunu düşünüyorum.

> Bunun başkalarının da kafasını karıştırabileceğini düşünüyorum aslında.
> Belki özetteki, sadece disk bölümleme şemasına etki edecek işlemler
> diğerlerinden ayrılacak şekilde (renk değişikliği, bolt gibi)
> belirginleştirilerek hem özetin anlaşılması, hem de yalının kaile alacağı
> işlemlerin anlaşılabilmesi açısından bir şeyler yapabiliriz. Ya da bu tarz
> bir özetle kafası karışan ilk ve tek kişi ben mi olacağım? :d
Dediğim gibi bu tip bir ayırım yapmak zor, elle yapılandırma için.

> Bu arada her partition için uygula butonuna sadece bir kez basılabilmesi ve
> bunun sağlanabilmesi için butonun basılmasından sonra pasif olması
> gerektiği konusundaki önerimi yineliyorum. :d :d :d
Sistem kurulumu için seçtiğin bir bölümün dosya sistemi tipini değiştirmek
istediğinde ne olacak ?

Tamam teşekkürler.

--
Gökmen GÖKSEL