[Gelistirici] Pardus 2009 Prealpha 3

Fethican Coşkuner fethicanc at gmail.com
12 Mayıs 2009 Sal 22:50:02 EEST

On Sunday 10 May 2009 21:53:44 Gökmen GÖKSEL wrote:

> Bu hata için bir kayıt açabilir misin bugzilla da ?

Done. #9746

> Özet kısmı doğru, özet aslında yaptığın tüm adımların bir kayıdı gibi, yani
> disk bölümü oluştur, sil, tekrar oluştur gibi bir durumun tamamını tutuyor
> özet. Hem kullanıcının yaptığı adımları görmesi adına hemde herhangi bir
> hata durumunda benim adımları görebilmem adına böyle yaptım. Zaten bu tip
> uzun özetler sadece elle yapılandırma durumunda oluşuyor ki ben elle
> yapılandırma yapan kullanıcıya ileri seviye kullanıcı gözüyle bakıyorum :)

Ben o özeti sistemin alacağı son şeklin yazıya dökülmüş hali olarak
yorumlamıştım. Sanki 3 kere disk bölümü oluşturup silip, son bir root bölümü
oluşturup kuruluma başla dersek eğer, yalı bu işlemleri harfi harfine
gerçekleştirecekmiş gibi düşündüm.

Bunun başkalarının da kafasını karıştırabileceğini düşünüyorum aslında. Belki
özetteki, sadece disk bölümleme şemasına etki edecek işlemler diğerlerinden
ayrılacak şekilde (renk değişikliği, bolt gibi) belirginleştirilerek hem
özetin anlaşılması, hem de yalının kaile alacağı işlemlerin anlaşılabilmesi
açısından bir şeyler yapabiliriz. Ya da bu tarz bir özetle kafası karışan ilk
ve tek kişi ben mi olacağım? :d

Bu arada her partition için uygula butonuna sadece bir kez basılabilmesi ve
bunun sağlanabilmesi için butonun basılmasından sonra pasif olması gerektiği
konusundaki önerimi yineliyorum. :d :d :d

> Kurduğun makinedeki /var/log/yaliInstall.log dosyasını da ekleyebilir misin
> hataya ?

İlk kurulum denememde bu hatalar ile karşılaşınca gerçek sisteme kurulumu
iptal edip maili yazdıktan sonra temiz kurulum yapmıştım. O yüzden hataya
eklediğim log dosyasını hataları tekrar ederek yaptığım virtualbox
üzerindeki kurulumdan aldım. Haberin olsun. :)

İyi çalışmalar.
--
Fethican