[Gelistirici] Pardus 2009 Prealpha 3

Fethican Coşkuner fethicanc at gmail.com
13 Mayıs 2009 Çar 00:36:43 EEST

On Wednesday 13 May 2009 00:03:02 Gökmen GÖKSEL wrote:
> [...]
> bu tip özet çıktıları sadece elle bölümlendirmede çıkıyor ve elle
> bölümlendirme yapan kişiyi bir seviye yukarıda diye ele alıyorum.
> Ayrıca konunun bir de teknik yönü var; Özetler için gerekli veri siz her
> işlem yaptığınızda bir listeye ekleniyor, işlemlerin kendileri ayrı sıralı
> listede, işlemin özeti ayrı bir listede tutuluyor. Yani en sonda elimizde
> olanlar için bir özet oluşturmuyoruz onun yerine yaptıkça özete ekliyoruz.
> Yapılan işlemlerin bir önceki ile karşılaştırılması ve neyin değişip
> değişmediğini kontrol etmek gibi işlerinde gereksiz iş yükü olduğunu

İşleyişi şimdi daha iyi anladım, açıklama için teşekkürler.

> Sistem kurulumu için seçtiğin bir bölümün dosya sistemi tipini değiştirmek
> istediğinde ne olacak ?

Uygula butonuna basılmasından sonra yapılacak herhangi bir değişiklikte
(boyut, tip değiştirme gibi) yine onaylama yapılabilmesi için aktif hale
geçecek. Burada kullanıcıya, "sen en son onayla butonuna bastıktan sonra bu
bölüm üzerinde herhangi bir değişiklik yapmadın" demiş olabilmek için pasif
hale geçirmeliyiz diyorum. Hem böylece kullanıcıların emin olmak için birden
fazla kez uygula demesini ve belki de daha ileride ortaya çıkabilecek garip
hataların önüne geçmiş oluruz.

Ayrıca burada oluşabilecek hatalardan çok işin mantık tarafına bakıyorum ben.
İlgili bölüm bir kez onaylandıktan sonra tekrar ellenmediği sürece uygula
butonu orada işlevi olmayan bir bileşen oluyor ki bu da kullanıcı ile
etkileşime giremeyecek hale getirilmesi için bir nedendir bence.

Yine de önerimde ısrarcı değilim. :D

--
Fethican