[Gelistirici] Pardus 2009 Prealpha 3

Gökmen GÖKSEL gokmen at pardus.org.tr
10 Mayıs 2009 Paz 21:53:44 EEST

On Sunday 10 May 2009 16:32:56 Fethican Coşkuner wrote:
> Merhaba,
Selamlar,

> 2009'u gerçek sisteme kurmaya çalışırken disk bölümlendirme kısmında hata
> ile karşılaştım. Virtualbox'a geçip hataları tekrar edebildim ve ekran
> görüntülerini aldım.
Süper ;) Yani hata ile ilgili bilgi toplamış olman :)

> İlk görüntü (swap_sil), ext4 tipinde root bölümünü oluşturduktan sonra swap
> alanı oluşturdum ve sonra işlemi geri almaya çalıştığımda gerçekleşti.
> (sadece swap alanını geri almaya çalıştım.)
Sildiğin bölümün ardında kalan bölüm için ekrana grafiğini çizmeden önce label
almaya çalışmış ve patlamış :( Hallederiz ;)

> İkinci görüntü (swap_olustur), ilk olarak swap alanı oluşturmaya çalışırken
> oluşan hata. Swap alanını oluşturmuş fakat grafiğe yansıtamıyor sanırım.
> Aşağıda verdiği uyarı mesajından da anlaşılabiliyor.
Bu'da yukarıdaki ile ilgili; label alma işleminde çıkan hata yapılan işlemin
geri alınmasını engellemiş ve yali'nin internal listesinde hala tanımlı bir
swap alanı kalmış; haliyle o da hata vermiş :)

Bu hata için bir kayıt açabilir misin bugzilla da ?

> Üçüncü görüntü de, "kuruluma başla" ekranındaki özet bilgiler ile ilgili.
> Görebileceğiniz üzere disk bölümleme tablosundaki işlemleri birden fazla
> kez yapmasını (ya da onaylanması) sağlayabiliyoruz. Gerçekten de yapıyor mu
> bilmiyorum(ilgili yalı kodlarına bakmadım) ama öyleymiş gibi listeliyor.
> Bölümleme ekranındaki uygula butonunun her partition için 1 kez basılmasına
> izin vererek çözülebilecek bir hataya benziyor. Tabii Gökmen daha iyi
> bilir, benimki sadece varsayım. :)
Özet kısmı doğru, özet aslında yaptığın tüm adımların bir kayıdı gibi, yani
disk bölümü oluştur, sil, tekrar oluştur gibi bir durumun tamamını tutuyor
özet. Hem kullanıcının yaptığı adımları görmesi adına hemde herhangi bir hata
durumunda benim adımları görebilmem adına böyle yaptım. Zaten bu tip uzun
özetler sadece elle yapılandırma durumunda oluşuyor ki ben elle yapılandırma
yapan kullanıcıya ileri seviye kullanıcı gözüyle bakıyorum :)

> Ayrıca tekrar edemediğim bir hata ama yine de yazayım, birden fazla kez
> uygula butonuna bastığım bir seferde swap alanı için "sistem kurulumu için
> seçildi" ibaresi yer alıyordu. Gerçek sistemde kurulum yaparken
> karşılaştığım için bunun görüntüsü yok.
Kurduğun makinedeki /var/log/yaliInstall.log dosyasını da ekleyebilir misin
hataya ?

Kolay gelsin,

--
Gökmen GÖKSEL