[Gelistirici] Pardus 2009 Prealpha 3

Fethican Coşkuner fethicanc at gmail.com
10 Mayıs 2009 Paz 16:32:56 EEST

Merhaba,

2009'u gerçek sisteme kurmaya çalışırken disk bölümlendirme kısmında hata ile
karşılaştım. Virtualbox'a geçip hataları tekrar edebildim ve ekran
görüntülerini aldım.

İlk görüntü (swap_sil), ext4 tipinde root bölümünü oluşturduktan sonra swap
alanı oluşturdum ve sonra işlemi geri almaya çalıştığımda gerçekleşti.
(sadece swap alanını geri almaya çalıştım.)

İkinci görüntü (swap_olustur), ilk olarak swap alanı oluşturmaya çalışırken
oluşan hata. Swap alanını oluşturmuş fakat grafiğe yansıtamıyor sanırım.
Aşağıda verdiği uyarı mesajından da anlaşılabiliyor.

Üçüncü görüntü de, "kuruluma başla" ekranındaki özet bilgiler ile ilgili.
Görebileceğiniz üzere disk bölümleme tablosundaki işlemleri birden fazla kez
yapmasını (ya da onaylanması) sağlayabiliyoruz. Gerçekten de yapıyor mu
bilmiyorum(ilgili yalı kodlarına bakmadım) ama öyleymiş gibi listeliyor.
Bölümleme ekranındaki uygula butonunun her partition için 1 kez basılmasına
izin vererek çözülebilecek bir hataya benziyor. Tabii Gökmen daha iyi bilir,
benimki sadece varsayım. :)

Ayrıca tekrar edemediğim bir hata ama yine de yazayım, birden fazla kez uygula
butonuna bastığım bir seferde swap alanı için "sistem kurulumu için seçildi"
ibaresi yer alıyordu. Gerçek sistemde kurulum yaparken karşılaştığım için
bunun görüntüsü yok.

Emeği geçen herkesin eline sağlık.
--
Fethican