[Gelistirici] 2009 çiftliği hazır a.k.a. fire in the hole

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
3 Mayıs 2009 Paz 18:30:19 EEST

Barış Metin wrote:

> Bunu anliyorum, optimize etmek icin paketcinin isini zorlastiriyoruz
> demem bu yuzden. Aradaki B bagimliligi ile C'den A'ya ulasilabilir ve
> detayina bakmadan gerektiginde A'nin guncellemesi tetiklenebilir. Biz
> gerekmedigi durumlari elemek icin bir kural koyuyoruz. Oysa
> bakacagimiz yalnizca ldd ciktisi ise bunu rahatlikla otomatik
> yapabiliriz.

A -> B
B -> C

Bu durumda, A'ya C yazmayacağız,

A -> B
B -> C
A -> C

Bu durumda, A'ya C yazacağız, çünkü ortada B olsa da olmasa da C, A'nın
bağımlılığı.
Bunu paketlere yazmamış olmak oldukça tehlikeli ve açıklamasız bir yöntem.

Mesela, aradaki B bağımlılığı bir gün kaybolursa, C'den A'ya ulaşamayız.

Ayrıca tekrar edeyim ortada bir B var diye B'yi kullanarak C'den A'ya
gitmek doğru değil,
B'yi bir gün --disable-A diye derlersek de o yol kapanmış olacak.