[Gelistirici] 2009 çiftliği hazır a.k.a. fire in the hole

Barış Metin baris at pardus.org.tr
4 Mayıs 2009 Pzt 01:00:57 EEST

2009/5/3 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>:

> A -> B
> B -> C
>
> Bu durumda, A'ya C yazmayacağız,
>
> A -> B
> B -> C
> A -> C
>
> Bu durumda, A'ya C yazacağız, çünkü ortada B olsa da olmasa da C, A'nın
> bağımlılığı.
> Bunu paketlere yazmamış olmak oldukça tehlikeli ve açıklamasız bir yöntem.
>
> Mesela, aradaki B bağımlılığı bir gün kaybolursa, C'den A'ya ulaşamayız.
>
> Ayrıca tekrar edeyim ortada bir B var diye B'yi kullanarak C'den A'ya
> gitmek doğru değil,
> [...]

Bu Fatih ve Onur'un soyledigi ile ayni senaryo mu? Dolayli
bagimliliklardan bahsediyoruz, ldd ciktisi ile de gorebildigimiz,
degil mi?

A yerine herhangi bir Qt uygulamasini, B yerine Qt'yi ve C yerine de
libX11'i koyalim. ldd ciktisinda x11 kitapliklarini gorecegimiz icin
her qt uygulamasina libX11 bagimliligi yazmamiz zorunlu oluyor. Dogru
mu? Benim karsi ciktigim, ve anladigim kadari ile Fatih'in bahsettigi,
bu durum.

--
Barış