[Gelistirici] 2009 çiftliği hazır a.k.a. fire in the hole

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
3 Mayıs 2009 Paz 02:09:20 EEST

03 May 2009 Pazar günü (saat 01:44:49) Barış Metin şunları yazmıştı:
> Muhtemelen ben bir seyi kaciriyorum fakat dolayli bagimliliklarin
> paket icerisinde tanimlanmasi herhangi bir kosul altinda zorunlulu
> olmamali. Yanlis anlamadiysam ters bagimlilik guncellemeyi optimize
> etmek icin paketcinin isini zorlastiriyoruz. Bu bilgi otomatik olarak
> derleme ve/veya calisma esnasinda elde edilmeyecek bir bilgi mi
> gercekten?

Bağımlılıkların şu şekilde olduğu bir senaryo düşünelim:

A -> B
B -> C

C, ABI kırıyorsa pisi (ya da buildfarm) B'nin yeniden derlenmesi (ya da
güncellenmesi) gerektiğini çıkarabilir; ancak A için durum belirsiz. Eğer A,
aynı zamanda C'ye _doğrudan_ linklenmiş ise A da kırılmıştır. Ancak doğrudan
bağlı değilse sadece B'nin derlenmesi (ya da güncellenmesi) yetecektir.

Bu işi otomatize edebilir miyiz bilmiyorum. Hangi kitaplığın neye linklediğine
bakması gerekiyor pisi'nin. Böyle bir yönteme başvurursak runtime
bağımlılıkları da yazmaz pisi'ye bırakırdık.

Bu arada yanlış anlaşılmasın. Yukarıdaki senaryoda A doğrudan C'ye
linklenmiyorsa C'yi yine bağımlılık olarak yazmayacağız.