[Gelistirici] component önerisi

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
29 Mar 2009 Paz 18:33:54 EEST

Sun, 29 Mar 2009 17:04:44 +0300, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> :

>  tool da gui/console ayrımı yok aslında, biraz böyle denk gelmiş.
> Oraya alınabilir. Tool un altında nasıl bir yere koymak lazım ?
tool.console gibi bir tool.gui olabilir belki?

>  tool adını misc yapmak fikri de hala sıcak, belki daha anlamlı bir
> şeyler çıkar.
Genelde "util" diye geciyor bunlar. Misc bana cok cekici gelmedi.

>  flac ve lame de şöyle bir durum var, her ikisinden de hem kitaplık
> hem de konsol uygulaması çıkıyor. Konsol uygulaması kısımları önemli
> mi sadece test için mi bilemedim o yüzden oraya koydum.
Sadece test icin diil, oldukca ise yariyor :)

Konsoldan kullananlarin yani sira, o komut satiri araclari kullanarak
calisan gui'ler de olabiliyor.

>  Üzerinde düşününce convertor bileşeni de biraz anlamsız gelmeye
> başladı. Bütün multimedia ailesi zaten bir şekilde convert işlemi
> yapıyor.
>  convertor ve editor bileşenlerini patlatıp diğer bileşenlere koyalım
> mı ?
Ben acikcasi begenmistim o ayrimi. Ayrim yapmak zaten zor, oyle bakinca
ffmpeg video diil, ses de ceviriyor. mplayer/mencoder icin aynisi
gecerli.

Islevsel olarak ikisi de iyi bilesenler bence.

>  Adminler de kullanabilir ama asıl amacı "adminstrative" bir işlem
> değil multitail ın, öyle düşünürsek mesela screen de adminlerin çok
> kullandığı bir uygulama. Bir log parser olsaydı olabilirdı ama aslında
> metin dosyası takip edici.
Teorik evet ama pratikte bir log dosyasi takip edicisi. Web
sitesindeki orneklere ve anlatimlara baktigin zamanda surekli log
dosyalari uzerinden anlatiliyor. Hazir sistem servisleri icin
renklendirmeleri var (apache, qmail, squid, vs). ssh ile su makinadaki
logu goster bile diyebiliyorsun.

Ama israrci degilim :)

>  O listedeki paketlerden "şu şuraya gideblir" dedikleriniz varsa haber
> edin düzelteyim.
lxsplit -> tool.archive
tellico -> office (cok begenmiyorum ama menude orada ona en azindan)
transKode -> multimedia.convertor (gerci KDE4 surumu yok sanirim)
exempi, poppler -> multimedia.library (PDF de medya sayilir)

                   Doruk