[Gelistirici] component önerisi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Mar 2009 Paz 22:22:30 EEST

On Sun, 29 Mar 2009 18:33:54 +0300
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

> tool.console gibi bir tool.gui olabilir belki?

 hmmm olabilir ama mesela bir bileşene koyamadığımız paketleri ilgili
masaüstü ortamının olduğu bileşende misc (ya da util vs.) altına da
koyabiliriz bir taraftan

> Ben acikcasi begenmistim o ayrimi. Ayrim yapmak zaten zor, oyle
> bakinca ffmpeg video diil, ses de ceviriyor. mplayer/mencoder icin
> aynisi gecerli.

 çeviriyor diyorsun ama video altında :) Genelde video yapanlar sesi de
yapıyor

> Islevsel olarak ikisi de iyi bilesenler bence.

 sorun orda zaten, hem işlevsel olarak ne yaptığına (convert, edit) hem
de hangi alanda yaptığına (video, sound)  göre component açmışım,
birbirine giriyor. Gentoo da, SuSe 'de ne yaptığına göre değil hangi
alanda çalıştığına dair ayırmış (video, sound) o bana daha cazip
geliyor ama biraz düşünelim.

> lxsplit -> tool.archive
> tellico -> office (cok begenmiyorum ama menude orada ona en azindan)
> transKode -> multimedia.convertor (gerci KDE4 surumu yok sanirim)

 aldım

> exempi, poppler -> multimedia.library (PDF de medya sayilir)

 Pdf ve postscript le ilgili (ghostscript de dahil) paketlerin hepsini
ortak bir yere koymamız lazım. Multimedia bir yöntem, Gentoo mesela
exempi yi oraya koymuş, ama ghostscript i app-text altına
koymuş.

 Postscript ve pdf bana metin tabanlı işler için kullanıldığı için ofis
araçlarıymış gibi geliyor ama gentoo da öyle yapılmamış kararsızım bu
konuda.