[Gelistirici] component önerisi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Mar 2009 Paz 17:04:44 EEST

On Sun, 29 Mar 2009 09:25:33 +0300
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

> Sun, 29 Mar 2009 02:03:27 +0200, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> :

> Cok emek verdiniz gercekten, umarim uzun sure kullanabiliriz bu
> yapiyi.

 Yıllardır "şu komponentleri bir adam etsek" diyoruz ama adamakıllı
girişmedik hiç, kısmet 2009' aymış.

 Herkesin içine sinen bir yapıyı ortaya koymak bayağı zor bu konuda,
arada yanlış yapılmış kısımlar da çıkacaktır, zamanla bileşenler
değişebilir, ama ana hatlarını oturtursak bir tane daha "yılların
sıkıntısını" aşmış olacağız, benim de şahsen içim rahatlayacak :)

> Benim gozume carpan, office bileseni altindaki krename ve basket. Ofis
> altinda cok ilgisiz kacmis gibiler. Bunlarin tool altinda olmasi
> gerekir diye dusundum ama tool altina bakinca orada pek gui uygulamasi
> goremedim.

 tool da gui/console ayrımı yok aslında, biraz böyle denk gelmiş. Oraya
alınabilir. Tool un altında nasıl bir yere koymak lazım ?

 tool adını misc yapmak fikri de hala sıcak, belki daha anlamlı bir
şeyler çıkar.

> multimedia.sound altinda flac, lame, mac, shntool gibi donusturme
> araclari var. Bunlarin multimedia.convertor altinda olmasi daha
> mantikli degil mi? (mesela shorten convertor altinda)

 shntool da convertor altına gitmeli evet

 flac ve lame de şöyle bir durum var, her ikisinden de hem kitaplık hem
de konsol uygulaması çıkıyor. Konsol uygulaması kısımları önemli mi
sadece test için mi bilemedim o yüzden oraya koydum.

 Üzerinde düşününce convertor bileşeni de biraz anlamsız gelmeye
başladı. Bütün multimedia ailesi zaten bir şekilde convert işlemi
yapıyor.

 Niye koydum derseniz, sound video vs. diye ayırdıktan sonra "dosya
kesip biçme araçlarını niye ayırmayayım ki" diye düşünüp editor
bileşenini koydum. Onun üzerine mkvtoolnix çıktı karşıma. Bir kaç tane
daha benzeri paket çıkınca convertor diye bir bileşen açtım ama şu anda
video / sound / graphic in yanında convertor / editor gibi bileşenler
pek doğru olmamış gibi.

 convertor ve editor bileşenlerini patlatıp diğer bileşenlere koyalım
mı ?

> multitail tool.console altina gitmis ama tool.admin daha mantikli gibi
> geldi. Yani kabul, teorik olarak herhangi bir dosyada kullanmak mumkun
> ama tum yaygin uygulamalar sistem loglarini izleme uzerine. console
> altinda olmasi teoride daha dogru, admin altinda olmasi pratikte daha
> dogru gibi geldi.

 Adminler de kullanabilir ama asıl amacı "adminstrative" bir işlem
değil multitail ın, öyle düşünürsek mesela screen de adminlerin çok
kullandığı bir uygulama. Bir log parser olsaydı olabilirdı ama aslında
metin dosyası takip edici.

 Admin başlığı altında "administrative" araçları koymaya çalıştım.
dstat, logrotate, kexec-tools gibi normal bir kullanıcının işine
yaramayacak hatta büyük ihtimalle çalıştırma / ayarlama yetkisi de
olmayacak araçları koymaya çalıştım.

 Bence şu anki yeri daha iyi.

> pytraffic kids yerine puzzle'a girebilir gibig eldi. Kids biraz
> belirsiz bir bilesen sanki. Ne biliim arcade'deki Ri-li de Kids'e
> girebilir mesela oyle bakinca. Bence kids'i baska bilesenlere dagitip
> ortadan kaldirmak mumkun.

 Bence de mantıklı, özellikle oyunları düşününce  "sadece çocuklara
yönelik uygulama" kavramı içi zor doldurulan bir şey. kids bileşenini
dağıtalım, gerek görürsek tekrar açarız.

> Bunun disinda 2008 deposunda olup yeni component listesinde olmayan
> paketler var. Ilk basta KDE3 uygulamalari sandim (transKode, tellico)
> ama exempi gibi kitaplik olan ya da lxsplit gibi konsol uygulamasi
> olan da var. Bunlar liste bitmediginden dolayi mi?

 Evet evet en aşağıda "all packages in devel" başlığı altındalar,
aslında orası nereye koyacağımızı bilemediğimiz paketlerin listesi,
başlığı düzeltiyorum birazdan. Oradaki paketlerin çoğu nereye
koyacağımızı bilemediğimiz için (mesela unixODBC) orada, ama arada yeri
bulunabilecek başka paketler kalmış, tekrar gözden geçireceğim.

 O listedeki paketlerden "şu şuraya gideblir" dedikleriniz varsa haber
edin düzelteyim.