[Gelistirici] [Fwd: [Hata 8520] /dev dizini altında cdrom ve dvd bağları yok.]

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
8 Mar 2009 Paz 18:05:41 EET

Eğer bu başlık eskimediyse bir iki şey söylemek istiyorum ben de, (millet de
benim memleket gezisi yapmamı bekliyormuş :P)

Konu bugzilla ama araya wiki ile ilgili fikirler de karışmış. Wiki konusunda
gerçekten örnek alınası bir site biliyorum: http://wiki.archlinux.org
Bu wiki'nin ana dili doğal olarak İngilizce, bizde Türkçe kalabilir ve
anasayfa'da da diğer dillerin wiki ana sayfalarına link verilebilir. Bir
daha bakınız: http://wiki.archlinux.org

Sonra bir belge aratınız, örneğin Pulseaudio. Bakınız:
http://wiki.archlinux.org/index.php/PulseAudio
Ana dil ingilizce olduğu için sayfa İngilizce; fakat bu sayfanın Türkçe'si
ve İtalyanca'sı da varmış, köşeye adamlar yazmışlar, i18n başlığı altında.
Bizde de wiki Türkçe olabilir ve her sayfa için -eğer varsa- ingilizce,
italyanca veya diğer dillerin linkleri bu sayfada yer alabilir. Zor bir şey
olmasa gerek..

Bugzilla konusundaysa fikrim Emre Erenoğlu'nunkiyle benzer. Ben açıkçası
İngilizce bilip de Türkçe yazanların, altına İngilizce özet geçmelerinin ne
faydası olacağını hala anlayabilmiş değilim. Şimdi bu paragrafımı
alıntılayıp cevap vermenize gerek yok, yazacağınız cevapların geçerliliği ve
başarı oranı bana göre %10'u geçmeyecek. Her ne kadar İngilizce bilen biri
için İngilizce özet geçilmesinin zorunlu olmadığı belirtilse de, bu
uygulamanın -bana göre- %10'luk getirisi bir yana, uygulanabilirliği bile
%10'u geçmez.

Neden geçmez, çünkü -*hani belki alakası yok ama*- zamanında çekirdek
ekipten her geliştirici günlük çalışma sürelerinin 15 dakika gibi az bir
kısmını *review*e ayırmaları rica edildi, bir iki hafta idare ettik, sonra
yine eskiye dönüldü. Bir yanlış anlaşılma olmasın, bu duruma kendimi de
dahil ederek söylüyorum ama hepimiz böyleyiz =)

*Bana kalırsa*, devel listesinde İngilizce bilen insanlara bir sormakta,
onların görüşlerini almakta, şikayetlerini dinlemekte fayda var. Şahsi
fikrim, İngilizce açılmış hataların İngilizce olarak cevaplandırılması ve
Türkçe'yse de Türkçe cevaplandırılması.

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net