[Gelistirici] [Fwd: [Hata 8520] /dev dizini altında cdrom ve dvd bağları yok.]

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
7 Mar 2009 Cmt 21:32:30 EET

07 Mart 2009 Cumartesi 20:05 tarihinde Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>yazdı:

> Adı önemli. Wiki'ye zoraki 3-5 bir şey yazdım tarayıcı ve yazıcılarla
> ilgili.
> Dünyanın en kullanışsız araçlarından biri olduğunu düşünüyorum. dpot'a
> yazmak
> büyük bir zevk.. dpot yeni, dpot'un arayüzü farklı, profesyonel.

Renk ve hatta zevk tartışmasına girmeyeceğim için bu konuda herhangi bir şey
söylemek istemiyorum.

> wiki'ye hesabı olan herkes yazabiliyor. Bu sebepten dolayı akla hayale
> gelmeyecek bir 2007->2008 geçiş belgesi yazıldı, uygulayanların bilgisayarı
> çöp
> oldu.

senin de söylediğin gibi Wiki hesabı olan herkesin yazabildiği bir alan. Bu
sebeple hatalı bir yer gördüğün zaman düzeltmek Wiki üyesi herkes gibi senin
de hakkın ve hatta Pardus'a katkı vermek isteyen herkesin olduğu gibi senin
de ödevin.

> wiki'ye yazabilenler SVN hesabı olanlarla kısıtlı olmadığı sürece
> güvenilir, resmi,
> ele gelir bir içerik sunabileceğini sanmıyorum - en azından - yeni
> geliştirici
> kazanma babında.
>
> Yani benim için *adı önemli*.

Bugün ben dahil olmak üzere (evet kod katkısı anlamında verdiğim katkı hadi
oradan denebilecek kadar az farkındayım.) bir çok katkıcı ele gelmeyen
Wiki'den yeni geliştirici kılavuzunu okuyarak hesap başvurusunda bulunuyor
ya da ilk pisi paketini yapmak isteyen bir çok kişi eğer hafızam beni
yanıltmıyorsa Meren'in yüz yıl önce yazdığı yazılardan faydalanıyor,
projenin ana sözleşmesi ve tarihçesi dahil olmak üzere pek çok bilgi de yine
bu alanda duruyor. OOXML, ODF pek çok dosya formatı ve Pardus ile kurulu
gelen programların pek çoğunun ansiklopedik künyesi sayılabilecek bilgileri
için de öyle sanıyorum tek Türkçe başvuru kaynağı da Pardus-Wiki...

Wiki'nin toplam (Türkçe için konuşuyorum) 3.354 üyesi 13.786 katkıyla 787
madde ve 1.722 sayfa mevcutken ve biz belgelendirme işlerini üstlenmeye
çalışan kişiler kaliteli içerik yaratacak yazarları kimi zaman taciz
derecesinde zorlayarak işimizi yapmaya çalışırken senin projenin profesyonel
geliştiricilerinden biri olarak ister yeni geliştirici adayı için olsun
isterse son kullanıcı için olsun wikiyi yukarıda yazan şekilde nitelemen bu
insanların çabalarının değerini yeren bir davranış bana kalırsa. O sayfalara
katkı yapan insanlar bu yazdıklarını da (hatta geçen gün sana attığım
e-postadan hatırlayabileceğin gibi) playground deposunda yaptıklarını da
izliyorlar ve bir gün geliştirici olmayı hayal ederek Wiki'ye Oİ'ye oraya
buraya çeviri ve belgelendirme katkısı yapıyorlar.

Bu sebeple çeviri, belgelendirme gibi konularda konuşurken senin özelinde
herkesten ricam biraz daha dikkatli olmaları. Konu ile ilgili alakası
olmadığını bilmekle uzun süredir hasbel kader yöneticiliğini yaptığım ve
yine hasbel kader katkım olduğunu düşündüğüm wiki ile ilgili söylenenlere
minik bir cevap yazmak istedim.

Sevgiler...
--
Akın Ömeroğlu